Dit nieuwe laadstation is het eerste in België waarbij de stroom rechtstreeks wordt geleverd door zonne-energie die perfect duurzaam wordt opgewekt. Dit laadstation is het eerste Belgische exemplaar dat is uitgerust met 12 laadpunten. Het wordt ingelast op een strategisch punt op de as Luik-Antwerpen en tussen Brussel en het Ruhrgebied. De supercharger wordt ingeplant langs de Industrieweg 14 te Heusden-Zolder.

Dit nieuwe station past in een netwerk van 300 Europese laadpunten. Zo kunnen ze makkelijk en gratis reizen over langere afstanden met een 100 % elektrische auto. De Model S is een elektrische berline met een autonomie van tussen de 300 en de 500 km. De Model X is een SUV met een vergelijkbare autonomie. Ze kunnen ongeveer de helft van hun autonomie bijladen op 20 minuten en 80 % op 40 minuten en dat volstaat om bij de volgende Tesla-Supercharger of op de eindbestemming te geraken. Het is de eerste keer dat Tesla een Supercharger in België bouwt op zonne-energie. De panelen leveren 2MWp aan zonne-energie. Mocht er meer energie worden geproduceerd dan die wordt verbruikt, wordt de rest in het net geïnjecteerd. In de andere richting werkt het ook, al zal het netwerk dan wel stroom van hernieuwbare origine leveren.

In België staan reeds Superchargers op diverse strategische punten in de nabijheid van grote verkeersassen in Aartselaar (Antwerpen), Mechelen, Nijvel, Aarlen en Gent. De Tesla-laders zijn ook zodanig opgesteld dat er bijvoorbeeld een restaurant of een shopping center of op zijn minst WiFi-toegang in de buurt is. Het Europese Supercharger netwerk groeit gestaag en via het 17 inch grote navigatiescherm zijn ze makkelijk toegankelijk in een Tesla Model S, een Model X of rechtstreeks via Google Maps. (Belga)

Dit nieuwe laadstation is het eerste in België waarbij de stroom rechtstreeks wordt geleverd door zonne-energie die perfect duurzaam wordt opgewekt. Dit laadstation is het eerste Belgische exemplaar dat is uitgerust met 12 laadpunten. Het wordt ingelast op een strategisch punt op de as Luik-Antwerpen en tussen Brussel en het Ruhrgebied. De supercharger wordt ingeplant langs de Industrieweg 14 te Heusden-Zolder.Dit nieuwe station past in een netwerk van 300 Europese laadpunten. Zo kunnen ze makkelijk en gratis reizen over langere afstanden met een 100 % elektrische auto. De Model S is een elektrische berline met een autonomie van tussen de 300 en de 500 km. De Model X is een SUV met een vergelijkbare autonomie. Ze kunnen ongeveer de helft van hun autonomie bijladen op 20 minuten en 80 % op 40 minuten en dat volstaat om bij de volgende Tesla-Supercharger of op de eindbestemming te geraken. Het is de eerste keer dat Tesla een Supercharger in België bouwt op zonne-energie. De panelen leveren 2MWp aan zonne-energie. Mocht er meer energie worden geproduceerd dan die wordt verbruikt, wordt de rest in het net geïnjecteerd. In de andere richting werkt het ook, al zal het netwerk dan wel stroom van hernieuwbare origine leveren. In België staan reeds Superchargers op diverse strategische punten in de nabijheid van grote verkeersassen in Aartselaar (Antwerpen), Mechelen, Nijvel, Aarlen en Gent. De Tesla-laders zijn ook zodanig opgesteld dat er bijvoorbeeld een restaurant of een shopping center of op zijn minst WiFi-toegang in de buurt is. Het Europese Supercharger netwerk groeit gestaag en via het 17 inch grote navigatiescherm zijn ze makkelijk toegankelijk in een Tesla Model S, een Model X of rechtstreeks via Google Maps. (Belga)