Het segment van zware trails kent een ferme bloei de laatste jaren. Alle constructeurs willen zo'n model in hun gamma en dat levert een mooie concurrentiestrijd op waarbij technologie, uitrusting en prestaties stevig worden uitgespeeld. Suzuki bevestigde zopas officieel de lancering van de nieuwe DL 1000 V-Strom in 2014. Dat is natuurlijk geen echte verrassing want deze machine werd al een jaar geleden in Milaan voorgesteld in de vorm van een concept. Aangezien van dezelfde motorbasis werd vertrokken, laat Suzuki zich niet meeslepen in de vermogenswedloop. Het vermogen bedraagt 100 pk, maar de aandacht ging vooral uit naar de loopcultuur, de betrouwbaarheid en het verbruik (4,8l/100km). Verder zijn er evenmin technologische uitspattingen, op een ABS en tractiecontrole na. De prijs is nog niet bekend, maar op dit vlak zal de Suzuki wellicht een sterke troef uitspelen. De look van de nieuwe V-Strom is geïnspireerd op de rallyraid-modellen van Suzuki uit de jaren '80.(Belga)

Het segment van zware trails kent een ferme bloei de laatste jaren. Alle constructeurs willen zo'n model in hun gamma en dat levert een mooie concurrentiestrijd op waarbij technologie, uitrusting en prestaties stevig worden uitgespeeld. Suzuki bevestigde zopas officieel de lancering van de nieuwe DL 1000 V-Strom in 2014. Dat is natuurlijk geen echte verrassing want deze machine werd al een jaar geleden in Milaan voorgesteld in de vorm van een concept. Aangezien van dezelfde motorbasis werd vertrokken, laat Suzuki zich niet meeslepen in de vermogenswedloop. Het vermogen bedraagt 100 pk, maar de aandacht ging vooral uit naar de loopcultuur, de betrouwbaarheid en het verbruik (4,8l/100km). Verder zijn er evenmin technologische uitspattingen, op een ABS en tractiecontrole na. De prijs is nog niet bekend, maar op dit vlak zal de Suzuki wellicht een sterke troef uitspelen. De look van de nieuwe V-Strom is geïnspireerd op de rallyraid-modellen van Suzuki uit de jaren '80.(Belga)