Deze nieuwe Swift herken je meteen als dusdanig maar het design werd meer afgerond. Een extra welving in de motorkap in combinatie met een groter radiatorrooster maakt het verschil. De nieuweling werd 1 cm korter maar de wielbasis groeide met 2 cm wat de interieurruimte ten goede komt. Vooral achteraan komt extra beenruimte en ook de koffer werd 54 liter groter met een maximale inhoud van 254 liter. Door het nieuwe platform kon de Japanse constructeur het gewicht aanzienlijk reduceren want hij zet amper 840 kg op de weegschaal, wat neerkomt op een gewichtsbesparing van 120 kg!

Suzuki monteert ook de 1.0 driecilinder turbomotor op benzine. Deze Boosterjet-motor krijgt een rechtstreekse benzine-inspuiting en levert 112 pk en 160 Nm. Deze motor wordt aan een manuele vijfversnellingsbak of een klassieke zestrapsautomaat gekoppeld. In combinatie met het hoogste afwerkingsniveau voorziet Suzuki ook een mild hybridesysteem. Dit is een elektromotor die de verbrandingsmotor assisteert bij het vertrekken en het accelereren. Door deze technologie daalt de CO2-emissie van 104 naar 97 gram per kilometer. De 1.3 dieselmotor van Fiat-origine verdwijnt uit de catalogi. Exacte prijzen zijn momenteel nog niet bekend maar deze nieuwe versie zou - afhankelijk van het afwerkingsniveau - tussen de 500 en de 1.000 euro duurder worden dan het uittredende model.(Belga)

Deze nieuwe Swift herken je meteen als dusdanig maar het design werd meer afgerond. Een extra welving in de motorkap in combinatie met een groter radiatorrooster maakt het verschil. De nieuweling werd 1 cm korter maar de wielbasis groeide met 2 cm wat de interieurruimte ten goede komt. Vooral achteraan komt extra beenruimte en ook de koffer werd 54 liter groter met een maximale inhoud van 254 liter. Door het nieuwe platform kon de Japanse constructeur het gewicht aanzienlijk reduceren want hij zet amper 840 kg op de weegschaal, wat neerkomt op een gewichtsbesparing van 120 kg! Suzuki monteert ook de 1.0 driecilinder turbomotor op benzine. Deze Boosterjet-motor krijgt een rechtstreekse benzine-inspuiting en levert 112 pk en 160 Nm. Deze motor wordt aan een manuele vijfversnellingsbak of een klassieke zestrapsautomaat gekoppeld. In combinatie met het hoogste afwerkingsniveau voorziet Suzuki ook een mild hybridesysteem. Dit is een elektromotor die de verbrandingsmotor assisteert bij het vertrekken en het accelereren. Door deze technologie daalt de CO2-emissie van 104 naar 97 gram per kilometer. De 1.3 dieselmotor van Fiat-origine verdwijnt uit de catalogi. Exacte prijzen zijn momenteel nog niet bekend maar deze nieuwe versie zou - afhankelijk van het afwerkingsniveau - tussen de 500 en de 1.000 euro duurder worden dan het uittredende model.(Belga)