Dé blikvanger op de stand van Suzuki moet de nieuwe Baleno worden, een compacte stadswagen die een maatje groter is dan de Swift. 'Met de Baleno mikken we enerzijds op het eigen cliënteel van de Swift, dat wegens familiale omstandigheden meer ruimte nodig heeft, en anderzijds op 50-plussers die op zoek zijn naar een goed uitgeruste wagen, die zuinig is en vijf jaar waarborg heeft', legt marketingdirecteur Bart Hendrickx uit aan Knack.be.
...

Dé blikvanger op de stand van Suzuki moet de nieuwe Baleno worden, een compacte stadswagen die een maatje groter is dan de Swift. 'Met de Baleno mikken we enerzijds op het eigen cliënteel van de Swift, dat wegens familiale omstandigheden meer ruimte nodig heeft, en anderzijds op 50-plussers die op zoek zijn naar een goed uitgeruste wagen, die zuinig is en vijf jaar waarborg heeft', legt marketingdirecteur Bart Hendrickx uit aan Knack.be. Andere opvallende modellen bij het Japanse merk zijn de Vitara S, een sportversie met een 1.4-turbobenzinemotor en twee speciale reeksen op basis van de Swift.Voor het tweede jaar op rij kiest Suzuki voor het thema saloon, als variatie op saloncondities. Suzuki lijkt daarmee zijn succesrecept gevonden te hebben. Hendrickx: 'We zijn vorig jaar gestart met die 'saloon'-condities en dat was een groot succes. Er zijn zoveel leuke dingen mee te doen, dat we besloten hebben om daarmee verder te gaan. We hebben geleerd uit enkele onvolkomenheden en het concept zit nu perfect in elkaar.'Zo gaat Suzuki tijdens het salon 10.000 cowboyhoeden uitdelen met selfiemirrors, zodat bezoekers van de stand zelf met een pistool een selfie kunnen maken.Suzuki heeft de reputatie de 'bad boy' van het autosalon te zijn. Terwijl de tijd van halfnaakte hostessen al enkele jaren achter ons ligt, blijft Suzuki zijn 'stout' imago uitspelen - al gaat het er toch opvallend zediger aan toe dan de vorige salons. De diepe decolletés en hotpants van vorig jaar hebben Suzuki opnieuw een tik op de vingers opgeleverd. 'We hebben vorig jaar van enkele mensen commentaar gekregen,' geeft Hendrickx toe. 'Niet zozeer van bezoekers, maar van organisaties die de opmerking maakten "is dat nu echt nodig?".Dit jaar speelt Suzuki op twee fronten: Amish-stijl en cowgirls en -boys. 'Er zijn afwisselende acts, maar we zorgen dat we binnen de limieten blijven die aanvaardbaar zijn. Onze bedoeling is echt niet om te shockeren, maar om er gewoon iets leuks van te maken. We proberen ook eerlijk te zijn, er staan ook cowboys en dat wordt door de dames geapprecieerd. En van de mensen die met onze cowgirls op de foto gaan, is minstens de helft dames. Het wordt dus blijkbaar door iedereen leuk gevonden. We gaan absoluut in dezelfde richting verder. We zijn inderdaad hier en daar een beetje braver geweest dan de andere jaren, maar met evenveel fun.'Hendrickx is ook marketingdirecteur van Ssangyong. Het Koreaanse merk is bij ons nog maar weinig bekend, maar daar kan snel verandering in komen. Op het autosalon presenteert Ssangyong de Tivoli, die door VAB uitgeroepen werd tot Gezinswagen van het Jaar. 'Als onbekend merk op de Belgische markt is dat een ongelofelijke titel die we krijgen,' zegt Hendrickx. 'Die titel wordt niet gekozen door VAB zelf, maar door 26 journalisten en 75 gezinnen.'Hendrickx ziet in de bekroning het bewijs dat Ssangyong zin plaats heeft op de Europese markt. 'De Tivoli heeft enorm veel te bieden voor weinig geld en is, ook vanwege de vijf jaar waarborg, een topdeal voor gezinnen.'