Op de persconferentie kondigde men de "Grande Giro" aan in samenwerking met de Pirelli-stichting. Beide firma's werken immers al sinds 1963 samen, het jaar waarin Lamborghini werd opgericht. Groot-Brittannië was het best vertegenwoordigd met 71 auto's, op de voet gevolgd door Italië, Duitsland en Zwitserland met ruim 30 Maserati's elk. Uit de Verenigde Staten kwamen 21 auto's en China was zelfs goed voor 17 bolides. Andere deelnemers kwamen uit Australië, België, Frankrijk, Monaco, Nederland en Hong Kong. De jongste deelnemer, amper 22 lentes, kwam uit Koeweit. De senior van dienst was 75 en was Fransman. Bij de wagens zagen we fraaie, historisch belangrijke modellen zoals de 350 GT, de 400 GT, Miura's, Espada's Jarama's, Urraco's, Countachts, een LM 002, een Diabolo en tal van Murciélago's. De best vertegenwoordigde was de Gallardo die erg veel bijval kende sinds zijn lancering. Daarvan telde men maar liefst 123 exemplaren op de "Grande Giro Lamborghini 50° Anniversario". (Belga)

Op de persconferentie kondigde men de "Grande Giro" aan in samenwerking met de Pirelli-stichting. Beide firma's werken immers al sinds 1963 samen, het jaar waarin Lamborghini werd opgericht. Groot-Brittannië was het best vertegenwoordigd met 71 auto's, op de voet gevolgd door Italië, Duitsland en Zwitserland met ruim 30 Maserati's elk. Uit de Verenigde Staten kwamen 21 auto's en China was zelfs goed voor 17 bolides. Andere deelnemers kwamen uit Australië, België, Frankrijk, Monaco, Nederland en Hong Kong. De jongste deelnemer, amper 22 lentes, kwam uit Koeweit. De senior van dienst was 75 en was Fransman. Bij de wagens zagen we fraaie, historisch belangrijke modellen zoals de 350 GT, de 400 GT, Miura's, Espada's Jarama's, Urraco's, Countachts, een LM 002, een Diabolo en tal van Murciélago's. De best vertegenwoordigde was de Gallardo die erg veel bijval kende sinds zijn lancering. Daarvan telde men maar liefst 123 exemplaren op de "Grande Giro Lamborghini 50° Anniversario". (Belga)