De vernieuwde BRZ onderging geen spectaculaire wijzigingen, want de grootste veranderingen zitten onderhuids. Je herkent het vernieuwde model aan de nieuwe koplampen en de achterlichten die werden uitgerust met ledtechnologie. Verder werden de bumpers op de tekentafel gelegd, wat de aerodynamica ten goede komt.

Binnenin zorgen de designers voor een betere ergonomie en daar hoort ook een stuur met een iets kleinere diameter bij. Ook de bedieningsknoppen voor het audiosysteem zijn verbeterd. Onder de motorkap ligt nog steeds de tweeliter boxermotor. Die kreeg een aangepast in- en uitlaattraject met het oog op een lager verbruik (7,1 l/100 km). Het vermogen van 200 pk blijft ongewijzigd. In tegenstelling tot de overige Subaru-producten blijft dit een atmosferische motor (zonder turbo, nvdr.) wat deze achterwielaandrijver erg beheersbaar maakt omdat het motorkoppel bij gebrek aan turbo erg lineair wordt opgebouwd.

Om dat vermogen in goede banen te leiden, werd de vooras grondig herzien met nieuwe veren en dempers zodat de BRZ alerter reageert op de stuurinput. Tot slot werd ook het elektronisch stabiliteitsprogramma opnieuw gekalibreerd. Voor enthousiaste bestuurders is er voortaan ook een track-modus waarbij deze rijhulpsystemen op de achtergrond blijven. Deze Subaru BRZ kost minstens 32.995 euro.(Belga)

De vernieuwde BRZ onderging geen spectaculaire wijzigingen, want de grootste veranderingen zitten onderhuids. Je herkent het vernieuwde model aan de nieuwe koplampen en de achterlichten die werden uitgerust met ledtechnologie. Verder werden de bumpers op de tekentafel gelegd, wat de aerodynamica ten goede komt. Binnenin zorgen de designers voor een betere ergonomie en daar hoort ook een stuur met een iets kleinere diameter bij. Ook de bedieningsknoppen voor het audiosysteem zijn verbeterd. Onder de motorkap ligt nog steeds de tweeliter boxermotor. Die kreeg een aangepast in- en uitlaattraject met het oog op een lager verbruik (7,1 l/100 km). Het vermogen van 200 pk blijft ongewijzigd. In tegenstelling tot de overige Subaru-producten blijft dit een atmosferische motor (zonder turbo, nvdr.) wat deze achterwielaandrijver erg beheersbaar maakt omdat het motorkoppel bij gebrek aan turbo erg lineair wordt opgebouwd. Om dat vermogen in goede banen te leiden, werd de vooras grondig herzien met nieuwe veren en dempers zodat de BRZ alerter reageert op de stuurinput. Tot slot werd ook het elektronisch stabiliteitsprogramma opnieuw gekalibreerd. Voor enthousiaste bestuurders is er voortaan ook een track-modus waarbij deze rijhulpsystemen op de achtergrond blijven. Deze Subaru BRZ kost minstens 32.995 euro.(Belga)