Deze Mini moet de meest sportieve en krachtigste versie worden die ooit van de Mini werd gebouwd. De JCW GP komt in een beperkte oplage van amper 2.000 exemplaren. De wagen werd onthuld gedurende het Mini United Festival dat doorging van 11 tot 13 mei op het circuit van Le Castellet in Frankrijk. De constructeur is nog karig met (technische) informatie. Wat we wel weten is dat de wagen in staat is om de Nordschleife van de Nürburgring in amper 8 minuten en 23 seconden af te klokken, wat een en ander doet vermoeden. De wagen is te herkennen aan de agressieve koetswerkkit (voorspoiler, zijschorten, dakspoiler). De eerder aparte tekening van de velgen is vergelijkbaar met die van de eerste generatie John Cooper Works GP. Ook bij deze Mk2 werd de achterbank verwijderd ten voordele van een veerpootbrug. De wagen is uiteraard straatlegaal maar hij beschikt over een specifieke en eerder compromisloze setup qua onderstel, remmen en banden. (KAV)

Deze Mini moet de meest sportieve en krachtigste versie worden die ooit van de Mini werd gebouwd. De JCW GP komt in een beperkte oplage van amper 2.000 exemplaren. De wagen werd onthuld gedurende het Mini United Festival dat doorging van 11 tot 13 mei op het circuit van Le Castellet in Frankrijk. De constructeur is nog karig met (technische) informatie. Wat we wel weten is dat de wagen in staat is om de Nordschleife van de Nürburgring in amper 8 minuten en 23 seconden af te klokken, wat een en ander doet vermoeden. De wagen is te herkennen aan de agressieve koetswerkkit (voorspoiler, zijschorten, dakspoiler). De eerder aparte tekening van de velgen is vergelijkbaar met die van de eerste generatie John Cooper Works GP. Ook bij deze Mk2 werd de achterbank verwijderd ten voordele van een veerpootbrug. De wagen is uiteraard straatlegaal maar hij beschikt over een specifieke en eerder compromisloze setup qua onderstel, remmen en banden. (KAV)