De Kangoo Z.E. is een elektrische bestelwagen die sinds zes jaar Europees marktleider is binnen dit segment. Deze versie krijgt vandaag een nieuwe batterij en een dito motor. Zo haalt de Kangoo Z.E. een autonomie die 50 % groter is. Volgens de NEDC-cyclus kom je voortaan 270 in de plaats van 170 km ver. Volgens Renault is dit de grootste autonomie die momenteel beschikbaar is op de markt van de compacte bestelwagens. In de praktijk zal dit neerkomen op een rijbereik van ongeveer 190 km dankzij de batterij met een capaciteit van 33 kWh. Deze nieuwe Kangoo Z.E is beschikbaar als gewone en als lange versie en deze modellen zullen vanaf de zomer worden geleverd. Prijzen starten vanaf 21.900 euro, excl. BTW en batterijhuur. Renault Pro+ ontwikkelde ook een elektrische versie van de Master bestelwagen. Die wordt aangedreven door de motor die ook in de Zoé wordt gebruikt en wordt gevoed door een batterij van 33 kWh. Renault claimt een autonomie van 200 km volgens de NEDC-cyclus dus gaan men uit van een realistisch rijbereik tussen de 80 en de 120 km. Deze versie is bedoeld voor professionele klanten die leveringen moeten doen op een vooraf bepaald traject. Deze versie zal eind 2017 op de markt komen. Net als bij de Kangoo Z.E. belooft Renault een laadtijd van 6 uur. (Belga)

De Kangoo Z.E. is een elektrische bestelwagen die sinds zes jaar Europees marktleider is binnen dit segment. Deze versie krijgt vandaag een nieuwe batterij en een dito motor. Zo haalt de Kangoo Z.E. een autonomie die 50 % groter is. Volgens de NEDC-cyclus kom je voortaan 270 in de plaats van 170 km ver. Volgens Renault is dit de grootste autonomie die momenteel beschikbaar is op de markt van de compacte bestelwagens. In de praktijk zal dit neerkomen op een rijbereik van ongeveer 190 km dankzij de batterij met een capaciteit van 33 kWh. Deze nieuwe Kangoo Z.E is beschikbaar als gewone en als lange versie en deze modellen zullen vanaf de zomer worden geleverd. Prijzen starten vanaf 21.900 euro, excl. BTW en batterijhuur. Renault Pro+ ontwikkelde ook een elektrische versie van de Master bestelwagen. Die wordt aangedreven door de motor die ook in de Zoé wordt gebruikt en wordt gevoed door een batterij van 33 kWh. Renault claimt een autonomie van 200 km volgens de NEDC-cyclus dus gaan men uit van een realistisch rijbereik tussen de 80 en de 120 km. Deze versie is bedoeld voor professionele klanten die leveringen moeten doen op een vooraf bepaald traject. Deze versie zal eind 2017 op de markt komen. Net als bij de Kangoo Z.E. belooft Renault een laadtijd van 6 uur. (Belga)