Sinds de lancering van de productieversie op het salon van Genève in 2017 heeft deze nieuwe Honda Civic Type R een nieuw ronderecord gevestigd voor voorwielaandrijvers op de Nordschleife van de Nürburgring. Op 3 april 2017 realiseerde een ontwikkelingsversie een rondetijd van 7 minuten en 43,8 seconden. Deze tijd werd afgeklokt tijdens de finale testfase van de wagen. Deze versie was ruim 7 seconden sneller dan een eerder testversie in een vroegere ontwikkelingsfase. Verschillende elementen hebben bijgedragen tot deze nieuwe referentietijd van de Civic Type R op de Nordschleife. Om te beginnen beschikt hij over een 2.0 VTEC turbomotor die 320 pk en 400 Nm aan koppel levert. Het onderstel van deze nieuwe Civic Type R werd 16 kg lichter vergeleken met de vorige versie terwijl de torsiestijfheid er met 38 % op vooruit is gegaan. Dat maakt de wagen een stuk reactiever bij het insturen en stabieler in lange bochten. Achteraan komt een nieuwe multilink as die voorkomt dat de wagen fel gaat overhellen zodat je ook later kan remmen. Een en ander zorgt voor een hogere bochtsnelheid. De testwagen die deze referentietijd liet afklokken, was technisch gezien vergelijkbaar met de standaardversie. Omwille van veiligheidsredenen werd hij uitgerust met een rolkooi maar die zorgde niet voor extra stijfheid qua chassis. De wagen was bovendien voorzien van banden die voor de openbare weg gehomologeerd waren. De productie van de nieuwe Civic Type R start deze zomer in de Honda-fabriek van Swindon (Groot-Brittannië) waar ook de 10de generatie van de gewone Civic wordt gebouwd. (Belga)

Sinds de lancering van de productieversie op het salon van Genève in 2017 heeft deze nieuwe Honda Civic Type R een nieuw ronderecord gevestigd voor voorwielaandrijvers op de Nordschleife van de Nürburgring. Op 3 april 2017 realiseerde een ontwikkelingsversie een rondetijd van 7 minuten en 43,8 seconden. Deze tijd werd afgeklokt tijdens de finale testfase van de wagen. Deze versie was ruim 7 seconden sneller dan een eerder testversie in een vroegere ontwikkelingsfase. Verschillende elementen hebben bijgedragen tot deze nieuwe referentietijd van de Civic Type R op de Nordschleife. Om te beginnen beschikt hij over een 2.0 VTEC turbomotor die 320 pk en 400 Nm aan koppel levert. Het onderstel van deze nieuwe Civic Type R werd 16 kg lichter vergeleken met de vorige versie terwijl de torsiestijfheid er met 38 % op vooruit is gegaan. Dat maakt de wagen een stuk reactiever bij het insturen en stabieler in lange bochten. Achteraan komt een nieuwe multilink as die voorkomt dat de wagen fel gaat overhellen zodat je ook later kan remmen. Een en ander zorgt voor een hogere bochtsnelheid. De testwagen die deze referentietijd liet afklokken, was technisch gezien vergelijkbaar met de standaardversie. Omwille van veiligheidsredenen werd hij uitgerust met een rolkooi maar die zorgde niet voor extra stijfheid qua chassis. De wagen was bovendien voorzien van banden die voor de openbare weg gehomologeerd waren. De productie van de nieuwe Civic Type R start deze zomer in de Honda-fabriek van Swindon (Groot-Brittannië) waar ook de 10de generatie van de gewone Civic wordt gebouwd. (Belga)