Qianto stelde de finale versie van zijn K50 zopas voor op het Salon van Peking. Van deze elektrische sportwagen doken al eerder enkele concepts en prototypes op, maar met de lancering in 2017 in zicht, zit de ontwikkeling nu duidelijk in de eindfase. Het prijskaartje van de K50 zou een goede 90.000 euro bedragen, waarmee hij zich begeeft in de klasse van exclusieve, elektrische sportwagens tussen de Tesla Model S en de BMW i8.

De Qiantu K50 maakt gebruik van een koetswerkstructuur uit aluminium en koolstofvezel en een 405 pk en 650 Nm sterke elektromotor die een sprint van 0 tot 100 km/u in 4,6 seconden toelaat. Het rijbereik zou 300 kilometer bedragen. Het klinkt allemaal veelbelovend en de wagen ziet er ook erg fraai uit. Nu is het nog enkel wachten op de productiestart en blijft het hopen dat de Qiantu K50 ook naar Europa komt.(Belga)

Qianto stelde de finale versie van zijn K50 zopas voor op het Salon van Peking. Van deze elektrische sportwagen doken al eerder enkele concepts en prototypes op, maar met de lancering in 2017 in zicht, zit de ontwikkeling nu duidelijk in de eindfase. Het prijskaartje van de K50 zou een goede 90.000 euro bedragen, waarmee hij zich begeeft in de klasse van exclusieve, elektrische sportwagens tussen de Tesla Model S en de BMW i8.De Qiantu K50 maakt gebruik van een koetswerkstructuur uit aluminium en koolstofvezel en een 405 pk en 650 Nm sterke elektromotor die een sprint van 0 tot 100 km/u in 4,6 seconden toelaat. Het rijbereik zou 300 kilometer bedragen. Het klinkt allemaal veelbelovend en de wagen ziet er ook erg fraai uit. Nu is het nog enkel wachten op de productiestart en blijft het hopen dat de Qiantu K50 ook naar Europa komt.(Belga)