Er bestond reeds een plug-in hybride versie, maar de E-Performance strategie wordt versterkt met de komst van de Panamera 4S E-Hybrid. Die heeft recht op een gloednieuwe motorisatie met een systeemvermogen van 560 pk. De (zuiver elektrische) autonomie werd met 30% vergroot. Onder de motorkap zit een 2.9 V6 bi-turbomotor van 440 pk en die wordt aan een elektromotor van 136 pk gekoppeld. Die laatste wordt gevoed door een lithium-ion batterij van 17,9 kWh. De prestaties zijn navenant, want de Panamera spurt in 3,7 seconden van 0 tot 100 km/u, haalt een topsnelheid van 298 km/u en komt met één batterijlading tot 54 km ver. Het prijskaartje van 133.569 euro is pittig, maar dankzij de CO2-uitstoot van 47 g/km geniet hij wel een gunstige fiscale aftrekbaarheid. (Belga)

Er bestond reeds een plug-in hybride versie, maar de E-Performance strategie wordt versterkt met de komst van de Panamera 4S E-Hybrid. Die heeft recht op een gloednieuwe motorisatie met een systeemvermogen van 560 pk. De (zuiver elektrische) autonomie werd met 30% vergroot. Onder de motorkap zit een 2.9 V6 bi-turbomotor van 440 pk en die wordt aan een elektromotor van 136 pk gekoppeld. Die laatste wordt gevoed door een lithium-ion batterij van 17,9 kWh. De prestaties zijn navenant, want de Panamera spurt in 3,7 seconden van 0 tot 100 km/u, haalt een topsnelheid van 298 km/u en komt met één batterijlading tot 54 km ver. Het prijskaartje van 133.569 euro is pittig, maar dankzij de CO2-uitstoot van 47 g/km geniet hij wel een gunstige fiscale aftrekbaarheid. (Belga)