Bij de Japanse autobouwer wordt de aandrijving van de verbrandingsmotor en de elektromotor telkens via de voorwielen versluist. Dat kan via een ingenieus planetair tandwielstelsel, dat beschermd is door een hele reeks patenten. Bij het hybride systeem van Peugeot drijft de verbrandingsmotor de voorwielen aan en de elektromotor enkel de achterwielen. De bestuurder kan via een draaiknop kiezen tussen vier rijmodi. In de stand 'auto' beslist de elektronica zelf hoe het hybride systeem werkt. Wel zal er naar gestreefd worden om het verbruik zo laag mogelijk te houden. In principe komt het er op neer dat bijvoorbeeld op de snelweg enkel de verbrandingsmotor de voorwielen aandrijft. Bij een beperkte rijsnelheid - tot 60 km/u - en als de bestuurder niet te fel accelereert, zal de elektromotor aantreden en enkel de achterwielen aandrijven. Bij felle acceleraties zullen beide motoren actief zijn en wordt de auto op de vier wielen aangedreven. Verder kan de bestuurder kiezen voor een 'Sport'-stand waarbij het systeem kiest voor optimale prestaties. In de '4WD'-stand zijn zowel de verbrandingsmotor als de elektromotor ingeschakeld. Het hybride systeem van Peugeot heeft verschillende voordelen. Er bestaat geen enkel mechanische verbinding tussen de aandrijving van de verbrandingsmotor en de elektromotor. Met andere woorden de hybride module kan makkelijk in een ander model worden ingebouwd. Een tweede voordeel is dat Peugeot daarmee de patenten die rusten op het Toyota-systeem omzeilt. De 3008 Hybrid 4, die nota bene over een dieselmotor beschikt, zal niet meteen goedkoop zijn en kost € 34.980. zijn CO2-uitstoot blijft beperkt tot 99 g/km. (Belga) (TDMS)

Bij de Japanse autobouwer wordt de aandrijving van de verbrandingsmotor en de elektromotor telkens via de voorwielen versluist. Dat kan via een ingenieus planetair tandwielstelsel, dat beschermd is door een hele reeks patenten. Bij het hybride systeem van Peugeot drijft de verbrandingsmotor de voorwielen aan en de elektromotor enkel de achterwielen. De bestuurder kan via een draaiknop kiezen tussen vier rijmodi. In de stand 'auto' beslist de elektronica zelf hoe het hybride systeem werkt. Wel zal er naar gestreefd worden om het verbruik zo laag mogelijk te houden. In principe komt het er op neer dat bijvoorbeeld op de snelweg enkel de verbrandingsmotor de voorwielen aandrijft. Bij een beperkte rijsnelheid - tot 60 km/u - en als de bestuurder niet te fel accelereert, zal de elektromotor aantreden en enkel de achterwielen aandrijven. Bij felle acceleraties zullen beide motoren actief zijn en wordt de auto op de vier wielen aangedreven. Verder kan de bestuurder kiezen voor een 'Sport'-stand waarbij het systeem kiest voor optimale prestaties. In de '4WD'-stand zijn zowel de verbrandingsmotor als de elektromotor ingeschakeld. Het hybride systeem van Peugeot heeft verschillende voordelen. Er bestaat geen enkel mechanische verbinding tussen de aandrijving van de verbrandingsmotor en de elektromotor. Met andere woorden de hybride module kan makkelijk in een ander model worden ingebouwd. Een tweede voordeel is dat Peugeot daarmee de patenten die rusten op het Toyota-systeem omzeilt. De 3008 Hybrid 4, die nota bene over een dieselmotor beschikt, zal niet meteen goedkoop zijn en kost € 34.980. zijn CO2-uitstoot blijft beperkt tot 99 g/km. (Belga) (TDMS)