PSA mag dan al goed vertegenwoordigd zijn in het populaire SUV-segment, de constructeur blijft ook inzetten op de klassieke berline, getuige de nieuwe 508 die Frans rijcomfort aan een messcherp rijgedrag linkt. Deze e-Legend concept tapt uit hetzelfde vaatje, maar voegt twee dingen toe: neoretrodesign op basis van één van de mooiste Peugeot-modellen én elektrische aandrijving, wat aangeeft dat het merk ook openstaat voor alternatieve aandrijvingen.

De e-Legend kan vooral uitpakken met zijn design, die diverse kenmerken van de 504 coupé overneemt, zoals de achterlichten en het klassieke Peugeot-embleem op de neus, die werd overgenomen van de 508. De prestaties van deze conceptauto zijn indrukwekkend, want de accu van 100 kWh voedt een elektromotor van 463 pk. Hij haalt een topsnelheid van 220 km/u en door de riant bemeten batterij komt hij ruim 600 km ver met één batterijlading. (Belga)

PSA mag dan al goed vertegenwoordigd zijn in het populaire SUV-segment, de constructeur blijft ook inzetten op de klassieke berline, getuige de nieuwe 508 die Frans rijcomfort aan een messcherp rijgedrag linkt. Deze e-Legend concept tapt uit hetzelfde vaatje, maar voegt twee dingen toe: neoretrodesign op basis van één van de mooiste Peugeot-modellen én elektrische aandrijving, wat aangeeft dat het merk ook openstaat voor alternatieve aandrijvingen.De e-Legend kan vooral uitpakken met zijn design, die diverse kenmerken van de 504 coupé overneemt, zoals de achterlichten en het klassieke Peugeot-embleem op de neus, die werd overgenomen van de 508. De prestaties van deze conceptauto zijn indrukwekkend, want de accu van 100 kWh voedt een elektromotor van 463 pk. Hij haalt een topsnelheid van 220 km/u en door de riant bemeten batterij komt hij ruim 600 km ver met één batterijlading. (Belga)