Opel wil succes Insignia bestendigen

Het zal wel niemand verwonderen dat de Opel Insignia een enorm succes kent. Sedert zijn lancering drie jaar geleden, werden al meer dan 400.000 exemplaren verkocht. Door de aanhoudend hoge vraag heeft Opel de zomersluiting van zijn fabriek in Rüsselsheim ingekort.

In vergelijking met de eerste zes maanden in 2009 (73.300) en 2010 (71.000) steeg de verkoop in de eerste helft van 2011 tot ongeveer 79.000 exemplaren. De Insignia 5-deurs is nummer één in zijn categorie in Europa en op de belangrijke markten Duitsland en Groot-Brittannië, waar hij onder het label Vauxhall wordt verkocht. Alle modelvarianten samen staat de Insignia in Europa op de tweede plaats na de Volkswagen Passat. Om het succes te bestendigen, introduceert Opel nieuwe motorvarianten. In combinatie met de handgeschakelde zesversnellingsbak is de nieuwe 1.4 turbo, de motor die het spaarzaamst omspringt met benzine in het volledige middenklassesegment. Deze viercilinder ontwikkelt 140 pk en vervangt op de Belgische en Luxemburgse markt zowel de 1,6-liter als de 1,8-liter atmosferische motoren. De Insignia 1.4 turbo ecoFLEX wordt standaard geleverd met een stop/start-systeem, elektrische stuurbekrachtiging, een aerodynamisch geoptimaliseerde bodem en banden met een lage rolweerstand. Dankzij die maatregelen haalt hij een normverbruik van slechts 5,7 l/100 km, of twee liter minder dan zijn voorganger. De CO2-uitstoot daalt daardoor tot 134 g/km. De nieuwe Insignia 2.0 Turbo 4×4 met directe benzine-injectie biedt in combinatie met de vierwielaandrijving 30 pk extra vermogen. De drie 2.0 CDTI-motoren van 110 pk, 130 pk en 160 pk zijn nu als optie verkrijgbaar met het stop/start-systeem. Bij de Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX van 160 pk vermindert het gemiddelde normverbruik van de berline van 4,9 naar 4,3 l/100 km, wat overeenstemt met een CO2-uitstoot van slechts 115 g/km. (Belga) (TDMS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content