Een en ander is het gevolg van de grote vraag naar de kleine SUV (B-segment) en de vraag van het EEF (European Employee Forum) om de wagen in Europa te bouwen. Toch zal de ganse productie niet naar Spanje komen want de onderdelen zullen ook in de toekomst nog steeds in het Zuid-Koreaanse Bupyeong worden gemaakt. Ze worden naar Spanje verscheept waar men vooral de assemblage zal doen. GM investeert 80 miljoen dollar in de site. Dit extra model zorgt ervoor dat in de Spaanse Opel-site 5.800 jobs worden veilig gesteld. Sneu voor de ontslagen medewerkers van Opel Antwerpen, want wat vandaag wel kan, was voor 2 jaar - ondanks de gemaakte beloften - onmogelijk. Tot op vandaag worden de Mokka's voor onze markt in Zuid-Korea gebouwd. Dat komt omdat de Opel Mokka in wezen dezelfde auto is als de Chevrolet Trax. Er is ook nog een productiesite in China (Shanghai) want op de Chinese markt gaat de wagen als Buick Encore door het leven. (Belga)

Een en ander is het gevolg van de grote vraag naar de kleine SUV (B-segment) en de vraag van het EEF (European Employee Forum) om de wagen in Europa te bouwen. Toch zal de ganse productie niet naar Spanje komen want de onderdelen zullen ook in de toekomst nog steeds in het Zuid-Koreaanse Bupyeong worden gemaakt. Ze worden naar Spanje verscheept waar men vooral de assemblage zal doen. GM investeert 80 miljoen dollar in de site. Dit extra model zorgt ervoor dat in de Spaanse Opel-site 5.800 jobs worden veilig gesteld. Sneu voor de ontslagen medewerkers van Opel Antwerpen, want wat vandaag wel kan, was voor 2 jaar - ondanks de gemaakte beloften - onmogelijk. Tot op vandaag worden de Mokka's voor onze markt in Zuid-Korea gebouwd. Dat komt omdat de Opel Mokka in wezen dezelfde auto is als de Chevrolet Trax. Er is ook nog een productiesite in China (Shanghai) want op de Chinese markt gaat de wagen als Buick Encore door het leven. (Belga)