In tijden dat het D-segment (dat van de grote berlines, nvdr.) blijft krimpen, boekt Opel hier uitstekende resultaten want van de eerste generatie Insignia werden 940.000 exemplaren gebouwd. Voor het design van de nieuwe versie vond Opel inspiratie bij de Monza-conceptwagen. Dat merk je vooral aan het lange en lagere koetswerk. Ook de zithouding is 30 mm lager en dit lagere zwaartepunt vertaalt zich in een dynamisch rijgedrag maar vooral in extra comfort. De nieuweling wordt op het Epsilon 2-platform gebouwd waardoor de constructeur uit Rüsselsheim een gewichtsbesparing van 175 kg op de berlineversie en zelfs 200 kg op de break kon realiseren.

Opel monteert ook een nieuwe instapmotor. Het gaat om een 1.5 turbomotor op benzine met rechtstreekse brandstofinspuiting. Deze compacte viercilinder komt in een versie met 140 pk en eentje met 165 pk. De kleinste diesel is de bekende 1.6 CDTI, goed voor 136 pk. Opel voorziet ook een tweeliter diesel met 170 pk en een Tweeliter turbo op benzine die 260 pk levert. Die laatste komt altijd met vierwielaandrijving. De basisversie (1.5 Turbo) kost 26.900 euro en voor de goedkoopste dieselversie betaal je minstens 29.200 euro. De Tourer-versie kost 1.100 euro extra.(Belga)

In tijden dat het D-segment (dat van de grote berlines, nvdr.) blijft krimpen, boekt Opel hier uitstekende resultaten want van de eerste generatie Insignia werden 940.000 exemplaren gebouwd. Voor het design van de nieuwe versie vond Opel inspiratie bij de Monza-conceptwagen. Dat merk je vooral aan het lange en lagere koetswerk. Ook de zithouding is 30 mm lager en dit lagere zwaartepunt vertaalt zich in een dynamisch rijgedrag maar vooral in extra comfort. De nieuweling wordt op het Epsilon 2-platform gebouwd waardoor de constructeur uit Rüsselsheim een gewichtsbesparing van 175 kg op de berlineversie en zelfs 200 kg op de break kon realiseren. Opel monteert ook een nieuwe instapmotor. Het gaat om een 1.5 turbomotor op benzine met rechtstreekse brandstofinspuiting. Deze compacte viercilinder komt in een versie met 140 pk en eentje met 165 pk. De kleinste diesel is de bekende 1.6 CDTI, goed voor 136 pk. Opel voorziet ook een tweeliter diesel met 170 pk en een Tweeliter turbo op benzine die 260 pk levert. Die laatste komt altijd met vierwielaandrijving. De basisversie (1.5 Turbo) kost 26.900 euro en voor de goedkoopste dieselversie betaal je minstens 29.200 euro. De Tourer-versie kost 1.100 euro extra.(Belga)