Sinds ongeveer anderhalf jaar bevinden zich Opel-wagens op de weg die OnStar aan boord hebben. In Europa is momenteel één nieuwe Opel op twee uitgerust met dit nieuwe systeem. De persoonlijke connectiviteits- en hulpverleningsdienst biedt onder meer automatische respons bij ongevallen, voertuigdiagnose en bijstand na diefstal. De voorbije 18 maanden heeft Opel OnStar zo meer dan negen miljoen interacties opgetekend, waarvan ongeveer de helft afkomstig was van smartphones en de myOpel-app.

Intussen heeft men al ruim 1,2 miljoen oproepen van klanten ontvangen. Er werden meer dan 1,5 miljoen e-mails verzonden met updates over de toestand van de voertuigen. En in de toekomst zal Opel ook tijdig waarschuwen wanneer er volgens de diagnose iets mis is met de auto. Op vraag van de klant kan deze informatie ook worden verzonden naar de Opel-dealer die de auto onderhoudt. Zo kan de dealer onmiddellijk de nodige bijstand bieden. Verder hebben klanten Opel OnStar al 2,3 miljoen keer via de website geraadpleegd.

Abonnees van Opel OnStar kunnen uitkijken naar nog meer diensten die er weldra zullen aankomen, zoals het boeken van een hotelkamer of het zoeken naar een parkeerplaats via een OnStar-adviseur. Opel wil tegen het einde van het jaar OnStar aanbieden in 33 Europese landen, in 23 talen.(Belga)

Sinds ongeveer anderhalf jaar bevinden zich Opel-wagens op de weg die OnStar aan boord hebben. In Europa is momenteel één nieuwe Opel op twee uitgerust met dit nieuwe systeem. De persoonlijke connectiviteits- en hulpverleningsdienst biedt onder meer automatische respons bij ongevallen, voertuigdiagnose en bijstand na diefstal. De voorbije 18 maanden heeft Opel OnStar zo meer dan negen miljoen interacties opgetekend, waarvan ongeveer de helft afkomstig was van smartphones en de myOpel-app.Intussen heeft men al ruim 1,2 miljoen oproepen van klanten ontvangen. Er werden meer dan 1,5 miljoen e-mails verzonden met updates over de toestand van de voertuigen. En in de toekomst zal Opel ook tijdig waarschuwen wanneer er volgens de diagnose iets mis is met de auto. Op vraag van de klant kan deze informatie ook worden verzonden naar de Opel-dealer die de auto onderhoudt. Zo kan de dealer onmiddellijk de nodige bijstand bieden. Verder hebben klanten Opel OnStar al 2,3 miljoen keer via de website geraadpleegd.Abonnees van Opel OnStar kunnen uitkijken naar nog meer diensten die er weldra zullen aankomen, zoals het boeken van een hotelkamer of het zoeken naar een parkeerplaats via een OnStar-adviseur. Opel wil tegen het einde van het jaar OnStar aanbieden in 33 Europese landen, in 23 talen.(Belga)