Pivo op zijn beurt is afgeleid van 'pivoteren' en daarmee wordt verwezen naar de uiterst korte draaicirkel die slechts 4 meter bedraagt. Dit werd mogelijk door het smalle spoor en de grote slag van de sturende wielen waarin elektromotoren zijn ingebouwd. Aandrijfassen zijn daarmee overbodig. Dit type aandrijving heet IWM en dat staat voor 'In Wheel Motors'. De Pivo 3 is niet enkel wendbaar maar bovendien uiterst compact. Hij meet niet eens 3 meter. Toch zijn de ontwerpers erin geslaagd om drie zitplaatsen te voorzien. De bestuurder zit centraal en iets meer naar voor dan zijn medepassagiers. Om de toegang te vergemakkelijken zijn uitzwenkbare schuifdeuren gemonteerd. Verder beschikt de Pivo 3 over alle bijdetijdse communicatiemiddelen. Zo kan de bestuurder zien waar hij in de onmiddellijke omgeving een parking kan vinden waar het mogelijk is om de auto bij te laden. Bij Nissan wordt beweerd dat deze Pivo 3 eventueel in productie zou kunnen gaan. Eerst zien en dan geloven... (Belga) (TDMS)

Pivo op zijn beurt is afgeleid van 'pivoteren' en daarmee wordt verwezen naar de uiterst korte draaicirkel die slechts 4 meter bedraagt. Dit werd mogelijk door het smalle spoor en de grote slag van de sturende wielen waarin elektromotoren zijn ingebouwd. Aandrijfassen zijn daarmee overbodig. Dit type aandrijving heet IWM en dat staat voor 'In Wheel Motors'. De Pivo 3 is niet enkel wendbaar maar bovendien uiterst compact. Hij meet niet eens 3 meter. Toch zijn de ontwerpers erin geslaagd om drie zitplaatsen te voorzien. De bestuurder zit centraal en iets meer naar voor dan zijn medepassagiers. Om de toegang te vergemakkelijken zijn uitzwenkbare schuifdeuren gemonteerd. Verder beschikt de Pivo 3 over alle bijdetijdse communicatiemiddelen. Zo kan de bestuurder zien waar hij in de onmiddellijke omgeving een parking kan vinden waar het mogelijk is om de auto bij te laden. Bij Nissan wordt beweerd dat deze Pivo 3 eventueel in productie zou kunnen gaan. Eerst zien en dan geloven... (Belga) (TDMS)