De wagen houdt het midden tussen een break en een SUV. Hij is voorzien van spatbordverbreders en aangepaste bumpers. Het laadvolume bedraagt een stevige 1.769 liter. In offroad modus beschikt de wagen over een bodemspeling van 174 millimeter en in combinatie met de gestuurde vierwielaandrijving staat dat garant voor behoorlijke offroadcapaciteiten. Deze Passat Alltrack behoudt ook zijn kwaliteiten van grote en comfortabele reiswagen. Onder de motorkap is er keuze uit drie TDI-dieselmotoren die allen aan de euro 6 norm voldoen. Ze leveren 150, 190 of 240 pk en komen met stopstart-technologie en een recuperatiesysteem van de remenergie. De basisdiesel komt altijd met een manuele zesbak terwijl de krachtiger versies over een DSG 6 transmissie beschikken. De vierwielaandrijving is standaard: het gaat om een reactief Haldex-systeem van de vijfde generatie. In normale gebruiksomstandigheden rijdt de wagen met voorwielaandrijving om het verbruik te drukken. Pas als die tractie dreigen te verliezen, gaat er ook motorkoppel naar de achteras. Er is ook een elektronische sperfunctie op de voor- en de achteras om te voorkomen dat een wiel tractie verliest. Dit EDS4-systeem wordt ook gecontroleerd door de unit van het ESC-stabiliteitsprogramma. Exacte prijzen of lanceringsdata zijn momenteel nog niet bekend.(Belga)

De wagen houdt het midden tussen een break en een SUV. Hij is voorzien van spatbordverbreders en aangepaste bumpers. Het laadvolume bedraagt een stevige 1.769 liter. In offroad modus beschikt de wagen over een bodemspeling van 174 millimeter en in combinatie met de gestuurde vierwielaandrijving staat dat garant voor behoorlijke offroadcapaciteiten. Deze Passat Alltrack behoudt ook zijn kwaliteiten van grote en comfortabele reiswagen. Onder de motorkap is er keuze uit drie TDI-dieselmotoren die allen aan de euro 6 norm voldoen. Ze leveren 150, 190 of 240 pk en komen met stopstart-technologie en een recuperatiesysteem van de remenergie. De basisdiesel komt altijd met een manuele zesbak terwijl de krachtiger versies over een DSG 6 transmissie beschikken. De vierwielaandrijving is standaard: het gaat om een reactief Haldex-systeem van de vijfde generatie. In normale gebruiksomstandigheden rijdt de wagen met voorwielaandrijving om het verbruik te drukken. Pas als die tractie dreigen te verliezen, gaat er ook motorkoppel naar de achteras. Er is ook een elektronische sperfunctie op de voor- en de achteras om te voorkomen dat een wiel tractie verliest. Dit EDS4-systeem wordt ook gecontroleerd door de unit van het ESC-stabiliteitsprogramma. Exacte prijzen of lanceringsdata zijn momenteel nog niet bekend.(Belga)