Het Britse sportwagenmerk ging in 2006 op de fles, maar meteen daarna doken er al geruchten op over een comeback. De projecten werden steeds concreter en zouden moeten leiden tot een nieuw model dat eind 2018 op de markt zal komen. Er werd al heel wat geteased met schetsen en summiere informatie, maar voorlopig blijft de nieuwe TVR in een groot mysterie gehuld. Wie echter al een bestelbon tekende, mocht onlangs het definitieve design aanschouwen. En volgens de geruchten ziet de nieuwe TVR er adembenemend mooi uit.

Maar daar blijft het niet bij, want de recentste creatie van designer Gordon Murray (die ooit de McLaren F1 ontwierp) belooft ook knalprestaties neer te zetten. Het lichte chassis weegt amper 1,2 ton en wordt aangedreven door een 400 pk sterke V8 Cosworth. Daarmee zou de TVR een top halen van meer dan 200 mijl per uur of 320 km/u, terwijl de sprint van 0 tot 100 km/u in minder dan 4 seconden wordt afgehaspeld. Even indrukwekkend als deze prestaties is het prijskaartje dat niet boven de 90.000 pond (ongeveer 100.000 euro) zou uitstijgen.(Belga)

Het Britse sportwagenmerk ging in 2006 op de fles, maar meteen daarna doken er al geruchten op over een comeback. De projecten werden steeds concreter en zouden moeten leiden tot een nieuw model dat eind 2018 op de markt zal komen. Er werd al heel wat geteased met schetsen en summiere informatie, maar voorlopig blijft de nieuwe TVR in een groot mysterie gehuld. Wie echter al een bestelbon tekende, mocht onlangs het definitieve design aanschouwen. En volgens de geruchten ziet de nieuwe TVR er adembenemend mooi uit.Maar daar blijft het niet bij, want de recentste creatie van designer Gordon Murray (die ooit de McLaren F1 ontwierp) belooft ook knalprestaties neer te zetten. Het lichte chassis weegt amper 1,2 ton en wordt aangedreven door een 400 pk sterke V8 Cosworth. Daarmee zou de TVR een top halen van meer dan 200 mijl per uur of 320 km/u, terwijl de sprint van 0 tot 100 km/u in minder dan 4 seconden wordt afgehaspeld. Even indrukwekkend als deze prestaties is het prijskaartje dat niet boven de 90.000 pond (ongeveer 100.000 euro) zou uitstijgen.(Belga)