De wagen was vorig jaar al op het salon van Frankfurt te zien als prototype onder de naam XLV Air. Omdat het prototype positieve kritieken oogstte, heeft de constructeur beslist om de wagen ook te gaan produceren. Hij gebruikt hetzelfde platform als de Tivoli (2.600 mm).

Het koetswerk is langer en je ziet het verschil vanaf de C-stijl. Vergeleken met de Tivoli is hij 235 mm langer en hij heeft een koffer die makkelijk 720 liter slikt. De vormtaal van de Tivoli blijft ongewijzigd, inclusief de sportieve coupélijn die perfect past bij de SUV vormgeving. De wagen moet vooral polyvalent zijn en een breed publiek aanspreken. De XLV biedt de nodige modulariteit en speelt perfect in op verschillende levensstijlen. Hij is leverbaar met een 1.6 liter grote viercilinder op benzine of diesel. De motor is conform de Euro 6 emissienorm. Hij is bovendien beschikbaar met en manuele of een Aisin zestrapsautomaat. Klanten hebben tenslotte de keuze tussen twee of vierwielaandrijving. (Belga)

De wagen was vorig jaar al op het salon van Frankfurt te zien als prototype onder de naam XLV Air. Omdat het prototype positieve kritieken oogstte, heeft de constructeur beslist om de wagen ook te gaan produceren. Hij gebruikt hetzelfde platform als de Tivoli (2.600 mm). Het koetswerk is langer en je ziet het verschil vanaf de C-stijl. Vergeleken met de Tivoli is hij 235 mm langer en hij heeft een koffer die makkelijk 720 liter slikt. De vormtaal van de Tivoli blijft ongewijzigd, inclusief de sportieve coupélijn die perfect past bij de SUV vormgeving. De wagen moet vooral polyvalent zijn en een breed publiek aanspreken. De XLV biedt de nodige modulariteit en speelt perfect in op verschillende levensstijlen. Hij is leverbaar met een 1.6 liter grote viercilinder op benzine of diesel. De motor is conform de Euro 6 emissienorm. Hij is bovendien beschikbaar met en manuele of een Aisin zestrapsautomaat. Klanten hebben tenslotte de keuze tussen twee of vierwielaandrijving. (Belga)