Naast de 2.0 CDRi 48 V diesel (136 kW/185 pk) die in 2018 werd gelanceerd in de nieuwe Tucson, monteert Hyundai de 48 Volt mild hybride aandrijving eveneens op de 1.6 CRDi dieselmotor met 100kW/136 pk. Met deze mild hybride motorisatie wil de Koreaanse constructeur het brandstofverbruik drukken.

De technologie maakt gebruik van een lithium-ion polymeerbatterij van 48 V met een capaciteit van 0,44 kW/h, een Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), een omvormer (DC/AC) en een inverter. Door deze technische aanpassingen kan Hyundai het brandstofverbruik en de bijhorende CO2-emissie met 11% verminderen vergeleken met de conventioneel gemotoriseerde Tucson.

Het onderstel van deze Tucson N-line krijgt een iets stuggere demping en een directere stuurinrichting, wat een dynamischer rijgedrag oplevert. Binnenin oogt alles ook een stuk sportiever. Deze Tucson is overigens het best verkochte Hyundai-model in Europa.(Belga)

Naast de 2.0 CDRi 48 V diesel (136 kW/185 pk) die in 2018 werd gelanceerd in de nieuwe Tucson, monteert Hyundai de 48 Volt mild hybride aandrijving eveneens op de 1.6 CRDi dieselmotor met 100kW/136 pk. Met deze mild hybride motorisatie wil de Koreaanse constructeur het brandstofverbruik drukken.De technologie maakt gebruik van een lithium-ion polymeerbatterij van 48 V met een capaciteit van 0,44 kW/h, een Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), een omvormer (DC/AC) en een inverter. Door deze technische aanpassingen kan Hyundai het brandstofverbruik en de bijhorende CO2-emissie met 11% verminderen vergeleken met de conventioneel gemotoriseerde Tucson. Het onderstel van deze Tucson N-line krijgt een iets stuggere demping en een directere stuurinrichting, wat een dynamischer rijgedrag oplevert. Binnenin oogt alles ook een stuk sportiever. Deze Tucson is overigens het best verkochte Hyundai-model in Europa.(Belga)