De nieuwe motor komt bovendien met een roetfilter wat deze Defender tot de schoonste ooit maakt. De CO2 emissie blijft ongewijzigd bij 266 g/km voor de 90, de 110 en de 130 scoren 295 g/km. De motor ontwikkelt 122 pk bij 3.500 opm en 360 Nm bij 2000 opm. De oefening tot 100 km/u duurt precies 15,8 seconden. De zesversnellingsbak blijft op post. Voor het nieuwe modeljaar zijn ook extra verbeteringen voorzien. De "S" en de "SE" versie kunnen worden aangevuld met een "Off Road" pack, nieuwe alu velgen, geventileerde remschijven en extra bergvakken binnenin. Er komen ook andere interieurkleuren. De Defender kwam in 1948 op de markt en kent nog steeds veel bijval. Hij schuwt geenszins het meest ruwe terrein maar wordt even vaak ingezet als trendy stadsvervoer. (Belga) (GVHN)

De nieuwe motor komt bovendien met een roetfilter wat deze Defender tot de schoonste ooit maakt. De CO2 emissie blijft ongewijzigd bij 266 g/km voor de 90, de 110 en de 130 scoren 295 g/km. De motor ontwikkelt 122 pk bij 3.500 opm en 360 Nm bij 2000 opm. De oefening tot 100 km/u duurt precies 15,8 seconden. De zesversnellingsbak blijft op post. Voor het nieuwe modeljaar zijn ook extra verbeteringen voorzien. De "S" en de "SE" versie kunnen worden aangevuld met een "Off Road" pack, nieuwe alu velgen, geventileerde remschijven en extra bergvakken binnenin. Er komen ook andere interieurkleuren. De Defender kwam in 1948 op de markt en kent nog steeds veel bijval. Hij schuwt geenszins het meest ruwe terrein maar wordt even vaak ingezet als trendy stadsvervoer. (Belga) (GVHN)