De maximale trekkracht van deze turbomotor bedraagt 680 Nm en is beschikbaar over een erg brede powerband tussen de 1.500 en de 5.750 opm. De V8 motor haalt zijn maximum vermogen van 412 kW/560 pk tussen de 6.000 en de 7.000 opm en de rode zone start bij 7.200 opm. Met dat potentieel flitst de M6 coupé in amper 4,2 seconden naar 100 km/u, de cabrio haspelt dezelfde oefening in 4,3 tellen af. Voor het eerst levert BMW ook keramische carbon remschijven aan (in optie). Met de nieuwe V8 motor wil BMW vooral het normverbruik terugdringen. Gemiddeld verbruikt deze potige BMW 9,9 liter per 100 km, wat neerkomt op 232 g CO2/km. De cabrioversie neemt genoegen met 10,3 l/100 km (239 g CO2/km). Hoewel het vermogen met 10 % toenam en het koppel ruim 30 % steeg, daalde het verbruik met haast een derde, vergeleken met de vorige versie. De nieuwe M6 beschikt over de allerlaatste technologieën die gedurende het ganse ontwikkelingsproces werden gebruikt. (Importer)

De maximale trekkracht van deze turbomotor bedraagt 680 Nm en is beschikbaar over een erg brede powerband tussen de 1.500 en de 5.750 opm. De V8 motor haalt zijn maximum vermogen van 412 kW/560 pk tussen de 6.000 en de 7.000 opm en de rode zone start bij 7.200 opm. Met dat potentieel flitst de M6 coupé in amper 4,2 seconden naar 100 km/u, de cabrio haspelt dezelfde oefening in 4,3 tellen af. Voor het eerst levert BMW ook keramische carbon remschijven aan (in optie). Met de nieuwe V8 motor wil BMW vooral het normverbruik terugdringen. Gemiddeld verbruikt deze potige BMW 9,9 liter per 100 km, wat neerkomt op 232 g CO2/km. De cabrioversie neemt genoegen met 10,3 l/100 km (239 g CO2/km). Hoewel het vermogen met 10 % toenam en het koppel ruim 30 % steeg, daalde het verbruik met haast een derde, vergeleken met de vorige versie. De nieuwe M6 beschikt over de allerlaatste technologieën die gedurende het ganse ontwikkelingsproces werden gebruikt. (Importer)