Bij zijn eerste optreden op de Nordschleife van de Nürburgring haalde Porsche 911 GT3 meteen een bijzonder scherpe tijd met 7 minuten, 12 seconden en 7 tienden. Deze GT3 is een straatlegale auto maar hij leunt nauw aan bij een competitiemodel. "Tot voor kort kon men een dergelijke tijd enkel realiseren met auto's die voorzien waren van slicks", weet Andreas Preuniger, verantwoordelijk voor de GT Product Line bij Porsche. De huidige 911 GT3 gebruikt nog meer racetechnologie dan vroeger. Zijn atmosferische flat six motor ontwikkelt 500 pk en de krachtbron wordt ook gebruikt in de GT3 Cup competitieversie. Hij beschikt over vierwielsturing en een gerobotiseerde PDK 7-versnellingsbak met dubbele koppeling en Michelin Sport Cup 2 N1-banden. Deze GT3 kwam in absolute standaardversie over de startlijn van de Nordschleife bij een buitentemperatuur van 8°C (op het asfalt werd 14 °C gemeten). Hij werd bestuurd door fabriekspiloot Lars Kern. (Belga)

Bij zijn eerste optreden op de Nordschleife van de Nürburgring haalde Porsche 911 GT3 meteen een bijzonder scherpe tijd met 7 minuten, 12 seconden en 7 tienden. Deze GT3 is een straatlegale auto maar hij leunt nauw aan bij een competitiemodel. "Tot voor kort kon men een dergelijke tijd enkel realiseren met auto's die voorzien waren van slicks", weet Andreas Preuniger, verantwoordelijk voor de GT Product Line bij Porsche. De huidige 911 GT3 gebruikt nog meer racetechnologie dan vroeger. Zijn atmosferische flat six motor ontwikkelt 500 pk en de krachtbron wordt ook gebruikt in de GT3 Cup competitieversie. Hij beschikt over vierwielsturing en een gerobotiseerde PDK 7-versnellingsbak met dubbele koppeling en Michelin Sport Cup 2 N1-banden. Deze GT3 kwam in absolute standaardversie over de startlijn van de Nordschleife bij een buitentemperatuur van 8°C (op het asfalt werd 14 °C gemeten). Hij werd bestuurd door fabriekspiloot Lars Kern. (Belga)