Het studiemodel dat XM werd gedoopt (X staat voor crossover en M voor MPV) wil ondanks zijn compacte buitenafmetingen plaats bieden aan zeven inzittenden. De Japanse constructeur kiest voor een vrij lage daklijn maar zoekt extra ruimte in de breedte. Qua de lay-out van het interieur zien we drie rijden banken die (modulair) achter elkaar worden gemonteerd. De vormtaal is vernieuwend en vooral de snuit oogt vrij agressief met de grote en hoekige luchtinlaten. Mitsubishi is vast van plan om deze XM concept te gaan bouwen want de productiestart is gepland voor eind 2017 in een nieuwe fabriek in West-Java. Of deze versie ook naar Europa komt, is niet zeker maar het zou wel een verrijking kunnen zijn voor het (flink uitgedunde) actuele Mitsubihi-gamma. Mitsubishi was jaren geleden erg succesvol in dit MPV-concept met modellen als de Space Star (niet het actuele kleine stadswagentje) en de Space Shuttle. (Belga)

Het studiemodel dat XM werd gedoopt (X staat voor crossover en M voor MPV) wil ondanks zijn compacte buitenafmetingen plaats bieden aan zeven inzittenden. De Japanse constructeur kiest voor een vrij lage daklijn maar zoekt extra ruimte in de breedte. Qua de lay-out van het interieur zien we drie rijden banken die (modulair) achter elkaar worden gemonteerd. De vormtaal is vernieuwend en vooral de snuit oogt vrij agressief met de grote en hoekige luchtinlaten. Mitsubishi is vast van plan om deze XM concept te gaan bouwen want de productiestart is gepland voor eind 2017 in een nieuwe fabriek in West-Java. Of deze versie ook naar Europa komt, is niet zeker maar het zou wel een verrijking kunnen zijn voor het (flink uitgedunde) actuele Mitsubihi-gamma. Mitsubishi was jaren geleden erg succesvol in dit MPV-concept met modellen als de Space Star (niet het actuele kleine stadswagentje) en de Space Shuttle. (Belga)