Daarom tonen ze op het salon van Genève de eX Concept die eerder ook de op motorshow in Tokyo te zien was. Deze scherp gelijnde compacte SUV zet niet alleen de bakens uit voor de vormtaal van de toekomstige Mitsubishi-producten. Het gaat om een coupékoetswerk met futuristische trekken. Deze concept wil ook de voorbode zijn van een tweede generatie elektrische voertuigen. Na de kleine iMieV die op één batterijlading 120 km ver kwam, belooft de Japanse constructeur nu een elektrisch rijbereik van ruim 400 km, wat deze wagen voor veel automobilisten inzetbaar maakt als eerste of enige auto. De grote autonomie wordt gerealiseerd door enerzijds een batterij met grotere capaciteit te voorzien maar men probeert ook het gewicht laag te houden. Zo daalt het verbruik van de twee elektromotoren. De batterijen worden onder het koetswerk geplaatst waardoor het zwaartepunt laag blijft. Dit heeft een positieve invloed op de rijeigenschappen. (Belga)

Daarom tonen ze op het salon van Genève de eX Concept die eerder ook de op motorshow in Tokyo te zien was. Deze scherp gelijnde compacte SUV zet niet alleen de bakens uit voor de vormtaal van de toekomstige Mitsubishi-producten. Het gaat om een coupékoetswerk met futuristische trekken. Deze concept wil ook de voorbode zijn van een tweede generatie elektrische voertuigen. Na de kleine iMieV die op één batterijlading 120 km ver kwam, belooft de Japanse constructeur nu een elektrisch rijbereik van ruim 400 km, wat deze wagen voor veel automobilisten inzetbaar maakt als eerste of enige auto. De grote autonomie wordt gerealiseerd door enerzijds een batterij met grotere capaciteit te voorzien maar men probeert ook het gewicht laag te houden. Zo daalt het verbruik van de twee elektromotoren. De batterijen worden onder het koetswerk geplaatst waardoor het zwaartepunt laag blijft. Dit heeft een positieve invloed op de rijeigenschappen. (Belga)