Deze tweede generatie van de Mini Countryman werd niet alleen een stuk groter (17 cm langer) dan zijn voorganger, hij werd ook duidelijk veelzijdiger en komt met een -naar Mini-normen - riant bemeten interieur. Onder de motorkap van deze snelle versie zit een tweeliter viercilinder turbomotor met rechtstreekse benzine-inspuiting. Door de laaddruk van de turbo op te voeren naar 2,2 bar levert deze motor 231 pk en 350 Nm aan trekkracht. Dat koppel is overigens over een heel breed toerentalbereik (tussen 1.450 en 4.500 opm) beschikbaar zodat dit niet alleen een krachtige, maar ook een erg soepele motor is.

Standaard wordt de wagen geleverd met een handgeschakelde zesversnellingsbak maar Mini monteert op eenvoudig verzoek (en zonder meerprijs) ook een achttraps Steptronic sportautomaat. In dit geval zitten er ook schakellepels aan het stuur, mocht je toch nog zelf willen schakelen. Deze automaat is ook de zuinigste keuze want deze versie haalt een normverbruik van 6,9 l/100 km, wat neerkomt op een CO2-emissie van 158 g/km. Om al dat vermogen ook efficiënt op het asfalt te krijgen, voorziet Mini ook de All4-vierwielaandrijving. Deze Countryman klokt de oefening van 0 tot 100 km/u af in 6,5 seconden en de topsnelheid bedraagt 234 km/u.(Belga)

Deze tweede generatie van de Mini Countryman werd niet alleen een stuk groter (17 cm langer) dan zijn voorganger, hij werd ook duidelijk veelzijdiger en komt met een -naar Mini-normen - riant bemeten interieur. Onder de motorkap van deze snelle versie zit een tweeliter viercilinder turbomotor met rechtstreekse benzine-inspuiting. Door de laaddruk van de turbo op te voeren naar 2,2 bar levert deze motor 231 pk en 350 Nm aan trekkracht. Dat koppel is overigens over een heel breed toerentalbereik (tussen 1.450 en 4.500 opm) beschikbaar zodat dit niet alleen een krachtige, maar ook een erg soepele motor is. Standaard wordt de wagen geleverd met een handgeschakelde zesversnellingsbak maar Mini monteert op eenvoudig verzoek (en zonder meerprijs) ook een achttraps Steptronic sportautomaat. In dit geval zitten er ook schakellepels aan het stuur, mocht je toch nog zelf willen schakelen. Deze automaat is ook de zuinigste keuze want deze versie haalt een normverbruik van 6,9 l/100 km, wat neerkomt op een CO2-emissie van 158 g/km. Om al dat vermogen ook efficiënt op het asfalt te krijgen, voorziet Mini ook de All4-vierwielaandrijving. Deze Countryman klokt de oefening van 0 tot 100 km/u af in 6,5 seconden en de topsnelheid bedraagt 234 km/u.(Belga)