De SLK was gebaseerd op het onderstel van de C-Klasse en kon om die reden ook putten uit een hele organenban, automatische versnellingsbakken en later zelfs tot een dieselmotor toe. In de afgelopen twintig jaar is de SLK een vaste waarde geworden binnen het Mercedes-gamma.

Vandaag komt de vernieuwde SLC op de markt en dat is een gefacelifte versie van de SLK die we kennen. De belangrijkste veranderingen zitten onder de motorkap. Net zoals bij de Porsche Boxster verdwijnen de zescilindermotoren uit de catalogi. In de plaats komen viercilinder benzinemotoren die we kennen uit de C-klasse. De Basisversie is SLC180 die wordt aangedreven door een 1.6 turbomotor met 156 pk. Ook de SLC gebruikt dezelfde 1.6 maar die werd in dit geval opgevoerd tot 184 pk. De SLC 300 krijgt een tweeliter turbomotor, goed voor 245 pk. Wie toch een zescilinder wil, moet voor een AMG-versie gaan. De SLC 43 krijgt een V6 bi-turbo die 367 pk levert.(Belga)

De SLK was gebaseerd op het onderstel van de C-Klasse en kon om die reden ook putten uit een hele organenban, automatische versnellingsbakken en later zelfs tot een dieselmotor toe. In de afgelopen twintig jaar is de SLK een vaste waarde geworden binnen het Mercedes-gamma. Vandaag komt de vernieuwde SLC op de markt en dat is een gefacelifte versie van de SLK die we kennen. De belangrijkste veranderingen zitten onder de motorkap. Net zoals bij de Porsche Boxster verdwijnen de zescilindermotoren uit de catalogi. In de plaats komen viercilinder benzinemotoren die we kennen uit de C-klasse. De Basisversie is SLC180 die wordt aangedreven door een 1.6 turbomotor met 156 pk. Ook de SLC gebruikt dezelfde 1.6 maar die werd in dit geval opgevoerd tot 184 pk. De SLC 300 krijgt een tweeliter turbomotor, goed voor 245 pk. Wie toch een zescilinder wil, moet voor een AMG-versie gaan. De SLC 43 krijgt een V6 bi-turbo die 367 pk levert.(Belga)