Het merk met de ster brengt aar liefst zes research- en recordwagens naar de oldtimershow, waaronder ook het eerste elektrisch aangedreven model uit 1903 (Mercedes-Simplex 40 pk) die er naast de EQC zal staan en dat is meteen een gloednieuwe bolide en de eerste telg van het nieuwe volledig elektrische merk van de groep (EQ). De blikvanger van de stand wordt echter de Mercedes C111, een recordwagen die precies een halve eeuw geleden op de IAA in Frankfurt werd onthuld.

Ook het studiemodel van deze 'moderne vleugeldeur' van drie jaar eerder zal de op Techno Classica te zien zijn. In 1970 zou Mercedes de productierijpe versie tonen die werd aangedreven door een wankelmotor, maar die zou het productiestadium niet halen. Los daarvan werd het project niet opgeborgen, want de Duitse constructeur zou later ook nog een drieliter vijfcilindermotor met turbo in de C11 lepelen en er volgde ook nog een versie met een turbodiesel en een V8-motor. De C111 was voor Mercedes een researchwagen en de constructeur hield - ondanks veel geïnteresseerde klanten - het been stijf waardoor dit model nooit werd verkocht, wat de legende enkel voedde. Volgend weekend kan u hem van dichtbij zien in op de Mercedes-stand in hal 1 van de Messe. (Belga)

Het merk met de ster brengt aar liefst zes research- en recordwagens naar de oldtimershow, waaronder ook het eerste elektrisch aangedreven model uit 1903 (Mercedes-Simplex 40 pk) die er naast de EQC zal staan en dat is meteen een gloednieuwe bolide en de eerste telg van het nieuwe volledig elektrische merk van de groep (EQ). De blikvanger van de stand wordt echter de Mercedes C111, een recordwagen die precies een halve eeuw geleden op de IAA in Frankfurt werd onthuld. Ook het studiemodel van deze 'moderne vleugeldeur' van drie jaar eerder zal de op Techno Classica te zien zijn. In 1970 zou Mercedes de productierijpe versie tonen die werd aangedreven door een wankelmotor, maar die zou het productiestadium niet halen. Los daarvan werd het project niet opgeborgen, want de Duitse constructeur zou later ook nog een drieliter vijfcilindermotor met turbo in de C11 lepelen en er volgde ook nog een versie met een turbodiesel en een V8-motor. De C111 was voor Mercedes een researchwagen en de constructeur hield - ondanks veel geïnteresseerde klanten - het been stijf waardoor dit model nooit werd verkocht, wat de legende enkel voedde. Volgend weekend kan u hem van dichtbij zien in op de Mercedes-stand in hal 1 van de Messe. (Belga)