Het concept is niet onbekend bij Mercedes dat ook heel wat terreinwagens en SUV's in het gamma heeft en voor de grotere E-Klasse al een All Terrain-versie uitbracht. Het is een formule die aan succes wint zoals blijkt met de gelijkaardige varianten van Audi en Volvo.

De offroad-aanpassing van de C-Klasse bestaat eerst en vooral uit een stoerdere aankleding van het koetswerk die ook voor extra bescherming naast de gebaande wegen moet zorgen. Verder krijgt de C-Klasse Break 40 mm meer bodemvrijheid en staat hij op grotere wielen: standaard 17 duim met 225/55-banden en optioneel 18 duim met 245/45 of 19 duim met 245/40.

De C-Klasse All Terrain is klaar voor het avontuur., GF
De C-Klasse All Terrain is klaar voor het avontuur. © GF

Offroad+

Voor de aandrijving doet de All Terrain beroep op het gekende motorenpalet van de C-Klasse met de mildhybride viercilinders op benzine of diesel, die bijstand krijgen van een geïntegreerde starter-alternator die 15 kW extra vermogen kan leveren. Beide zijn ze gekoppeld aan de 4Matic-vierwielaandrijving en een 9-trapsautomaat.

Verder beschikt deze offroader over twee specifieke rijmodi: 'Offroad' om efficiënter te rijden op licht oneffen aardewegen, en 'Offroad+' met een afdaalhulp voor het ruigere werk. Tenslotte kreeg de C All Terrain nog enkele leuke snufjes zoals het Digital Light ledverlichtingssysteem met een specifieke offroad-functie.

Meer informatie over de Belgische prijzen en de marktintroductie van de avontuurlijke Mercedes C-Klasse All Terrain komt er de komende weken.

Meer bodemvrijheid en extra koetswerkbescherming behoren tot de All Terrain-uitrusting., GF
Meer bodemvrijheid en extra koetswerkbescherming behoren tot de All Terrain-uitrusting. © GF
Het concept is niet onbekend bij Mercedes dat ook heel wat terreinwagens en SUV's in het gamma heeft en voor de grotere E-Klasse al een All Terrain-versie uitbracht. Het is een formule die aan succes wint zoals blijkt met de gelijkaardige varianten van Audi en Volvo. De offroad-aanpassing van de C-Klasse bestaat eerst en vooral uit een stoerdere aankleding van het koetswerk die ook voor extra bescherming naast de gebaande wegen moet zorgen. Verder krijgt de C-Klasse Break 40 mm meer bodemvrijheid en staat hij op grotere wielen: standaard 17 duim met 225/55-banden en optioneel 18 duim met 245/45 of 19 duim met 245/40.Voor de aandrijving doet de All Terrain beroep op het gekende motorenpalet van de C-Klasse met de mildhybride viercilinders op benzine of diesel, die bijstand krijgen van een geïntegreerde starter-alternator die 15 kW extra vermogen kan leveren. Beide zijn ze gekoppeld aan de 4Matic-vierwielaandrijving en een 9-trapsautomaat. Verder beschikt deze offroader over twee specifieke rijmodi: 'Offroad' om efficiënter te rijden op licht oneffen aardewegen, en 'Offroad+' met een afdaalhulp voor het ruigere werk. Tenslotte kreeg de C All Terrain nog enkele leuke snufjes zoals het Digital Light ledverlichtingssysteem met een specifieke offroad-functie.Meer informatie over de Belgische prijzen en de marktintroductie van de avontuurlijke Mercedes C-Klasse All Terrain komt er de komende weken.