Die extra pk's en 270 Nm koppel geven de Koreaanse coupé voldoende spierkracht om er een sprintje van 0 tot 100 km/u in 8,1 seconden uit te persen en een top van 214 km/u neer te zetten. Meer dan degelijke prestaties om zich tussen de sportieve coupés te handhaven, al zijn deze waarden natuurlijk niet grensverleggend. Enkel misschien jammer dat de 201 pk-versie in de Verenigde Staten is blijven steken en (waarschijnlijk) niet naar onze markt komt. Met die extra portie pk's had de Veloster zich nog duidelijker als sportieveling kunnen positioneren. In ieder geval neemt het rijplezier duidelijk toe tegenover de atmosferische versie die wat pit miste. De originaliteit van de Veloster blijft natuurlijk de tweede deur langs de passagierskant die de instap naar achter merkelijk vereenvoudigt. Er is keuze uit een manuele zesbak of een automaat. De Veloster Turbo krijgt meteen een uitgebreidere uitrusting en enkele exclusieve kleuren. (Importer)

Die extra pk's en 270 Nm koppel geven de Koreaanse coupé voldoende spierkracht om er een sprintje van 0 tot 100 km/u in 8,1 seconden uit te persen en een top van 214 km/u neer te zetten. Meer dan degelijke prestaties om zich tussen de sportieve coupés te handhaven, al zijn deze waarden natuurlijk niet grensverleggend. Enkel misschien jammer dat de 201 pk-versie in de Verenigde Staten is blijven steken en (waarschijnlijk) niet naar onze markt komt. Met die extra portie pk's had de Veloster zich nog duidelijker als sportieveling kunnen positioneren. In ieder geval neemt het rijplezier duidelijk toe tegenover de atmosferische versie die wat pit miste. De originaliteit van de Veloster blijft natuurlijk de tweede deur langs de passagierskant die de instap naar achter merkelijk vereenvoudigt. Er is keuze uit een manuele zesbak of een automaat. De Veloster Turbo krijgt meteen een uitgebreidere uitrusting en enkele exclusieve kleuren. (Importer)