De technici uit Woking hebben daarvoor de ervaring en de technologie aangewend die ze opdeden met de GT3-raceversie. Daarmee is de MP4-12C voortaan perfect geschikt om het onderste uit de kan te halen tijdens een track day. Wel blijft de pret voorbehouden aan een beperkt aantal gelukzakken met een stevige portemonnee, want McLaren is van plan jaarlijks slechts een 20-tal exemplaren van de 12C GT Sprint te bouwen met een prijskaartje van een goede 200.000 pond (ca. 231.000 euro). De aandrijving bleef vrijwel identiek met de 3,8 liter-biturbo-V8 die nog steeds 625 pk levert, maar wel het krachtigere koelsysteem van de GT3 kreeg. Het onderstel werd daarentegen 40 mm verlaagd en ook de actieve PCC-ophanging kreeg een aangepaste setting, net als de rijmodi. Verder staat de 12C GT Sprint op specifieke 19 duims OZ-velgen met Pirelli-sportrubbers en kreeg het koetswerk in 'McLaren Orange' een aangepaste stroomlijn met vleugelwerk dat afgeleid is van de GT3 om meer downforce te verzekeren. Het plaatje werd doorgetrokken in het interieur dat stevig gestript werd, een koolstofvezel dashboard met digitaal display kreeg en werd voorzien van een rolkooi, brandblusser en kuipstoelen met zespuntsgordels. Kortom, deze McLaren 12C GT Sprint is ready to race!(Belga)

De technici uit Woking hebben daarvoor de ervaring en de technologie aangewend die ze opdeden met de GT3-raceversie. Daarmee is de MP4-12C voortaan perfect geschikt om het onderste uit de kan te halen tijdens een track day. Wel blijft de pret voorbehouden aan een beperkt aantal gelukzakken met een stevige portemonnee, want McLaren is van plan jaarlijks slechts een 20-tal exemplaren van de 12C GT Sprint te bouwen met een prijskaartje van een goede 200.000 pond (ca. 231.000 euro). De aandrijving bleef vrijwel identiek met de 3,8 liter-biturbo-V8 die nog steeds 625 pk levert, maar wel het krachtigere koelsysteem van de GT3 kreeg. Het onderstel werd daarentegen 40 mm verlaagd en ook de actieve PCC-ophanging kreeg een aangepaste setting, net als de rijmodi. Verder staat de 12C GT Sprint op specifieke 19 duims OZ-velgen met Pirelli-sportrubbers en kreeg het koetswerk in 'McLaren Orange' een aangepaste stroomlijn met vleugelwerk dat afgeleid is van de GT3 om meer downforce te verzekeren. Het plaatje werd doorgetrokken in het interieur dat stevig gestript werd, een koolstofvezel dashboard met digitaal display kreeg en werd voorzien van een rolkooi, brandblusser en kuipstoelen met zespuntsgordels. Kortom, deze McLaren 12C GT Sprint is ready to race!(Belga)