De concept is wellicht de voorbode van een nieuwe Mazda 6 die er zit aan te komen. Voor het zover is, zal Mazda eerst de CX-5 cross-over commercialiseren. De Takeri-concept gebruikt Mazda's jongste vormtaal KODO, of Soul in Motion. Onder de motorkap voorziet de Japanse constructeur schone motoren uit het SKYACTIV-gamma. Zo recupereert de wagen de remenergie en slaat ze op in condensators die stroom veel sneller kunnen opslaan en afgeven dan een conventionele batterij. Brandstof besparen, kan ook middels de nieuwe SKYACTIV-D dieselmotor, voorzien van stopstart technologie. Verder werd ook het gewicht en de stroomlijn van de wagen geoptimaliseerd met het oog op een lager verbruik. (KAV)

De concept is wellicht de voorbode van een nieuwe Mazda 6 die er zit aan te komen. Voor het zover is, zal Mazda eerst de CX-5 cross-over commercialiseren. De Takeri-concept gebruikt Mazda's jongste vormtaal KODO, of Soul in Motion. Onder de motorkap voorziet de Japanse constructeur schone motoren uit het SKYACTIV-gamma. Zo recupereert de wagen de remenergie en slaat ze op in condensators die stroom veel sneller kunnen opslaan en afgeven dan een conventionele batterij. Brandstof besparen, kan ook middels de nieuwe SKYACTIV-D dieselmotor, voorzien van stopstart technologie. Verder werd ook het gewicht en de stroomlijn van de wagen geoptimaliseerd met het oog op een lager verbruik. (KAV)