Mazda wil de lancering van de 6 aanwenden om de Amerikaanse markt warm te maken voor de dieseltechnologie. Dat wordt geen eenvoudige opdracht, want volgens de yankees is diesel nog steeds de uitgelezen brandstof voor vrachtwagens en tractoren, maar zeker niet geschikt om je personenwagen mee vol te gooien. Ondertussen zijn zowat alle vooroordelen natuurlijk achterhaald, aangezien een moderne dieselmotor sterke prestaties neerzet, zacht draait en uiteraard ook erg zuinig functioneert. Met de nieuwe generatie Sky Activ-motoren heeft Mazda dan ook ambities om zelfs met zijn zelfontbranders de Amerikaanse markt te veroveren. Om het potentieel van de nieuwe dieseltechnologie te demonstreren zetten de Japanners een Mazda 6 dieselracer in tijdens de volgende 24 Uren van Daytona, die eind januari wordt verreden. Deze bolide wordt ingeschreven in de GX-klasse en wordt aangedreven door een 2,2 liter turbodiesel, die goed is voor 400 pk en nog steeds nauw verwant is met de krachtbron uit het seriemodel. Eerder was Audi al met succes actief met een prototype met dieselmotor op de Amerikaanse circuits.(EDITOR : DLA)

Mazda wil de lancering van de 6 aanwenden om de Amerikaanse markt warm te maken voor de dieseltechnologie. Dat wordt geen eenvoudige opdracht, want volgens de yankees is diesel nog steeds de uitgelezen brandstof voor vrachtwagens en tractoren, maar zeker niet geschikt om je personenwagen mee vol te gooien. Ondertussen zijn zowat alle vooroordelen natuurlijk achterhaald, aangezien een moderne dieselmotor sterke prestaties neerzet, zacht draait en uiteraard ook erg zuinig functioneert. Met de nieuwe generatie Sky Activ-motoren heeft Mazda dan ook ambities om zelfs met zijn zelfontbranders de Amerikaanse markt te veroveren. Om het potentieel van de nieuwe dieseltechnologie te demonstreren zetten de Japanners een Mazda 6 dieselracer in tijdens de volgende 24 Uren van Daytona, die eind januari wordt verreden. Deze bolide wordt ingeschreven in de GX-klasse en wordt aangedreven door een 2,2 liter turbodiesel, die goed is voor 400 pk en nog steeds nauw verwant is met de krachtbron uit het seriemodel. Eerder was Audi al met succes actief met een prototype met dieselmotor op de Amerikaanse circuits.(EDITOR : DLA)