De basis van deze tweezitter is al uitermate geschikt om sterk te presteren op een circuit met de 1.8 Supercharged die goed is voor 246 pk en 250 Nm. Daaraan werden voor de Elise Race 250 nog Nitron regelbare dempers, aangepaste remmen, een koolstofvezel racestoel met een zespuntsharnas, een verwijderbaar stuurwiel en een kunststof achterruit toegevoegd. Verder kreeg deze circuitracer ook een 'full aero package', met een aangepaste voor- en achterspoiler, wagenbodem en diffusor, om extra neerwaartse druk te leveren die tot 155 kg oploopt bij de topsnelheid van 248 km/u.

Dat deze ingrepen effect hebben, blijkt uit de rondetijden van de Elise Race 250 die op het testcircuit van Lotus in Hethel 0,5 seconden sneller was dan de Elise Cup 220 R en daarmee de snelste versie van dit model op een omloop wordt. Er werd ook gedacht aan de rijveiligheid met een stevige rolkooi en een brandblusser die aan de FIA-normen voldoen. De Lotus Elise Race 250 is het ideale speeltuig voor track days en clubraces en verandert van eigenaar voor 44.583 pond exclusief taksen. (Belga)

De basis van deze tweezitter is al uitermate geschikt om sterk te presteren op een circuit met de 1.8 Supercharged die goed is voor 246 pk en 250 Nm. Daaraan werden voor de Elise Race 250 nog Nitron regelbare dempers, aangepaste remmen, een koolstofvezel racestoel met een zespuntsharnas, een verwijderbaar stuurwiel en een kunststof achterruit toegevoegd. Verder kreeg deze circuitracer ook een 'full aero package', met een aangepaste voor- en achterspoiler, wagenbodem en diffusor, om extra neerwaartse druk te leveren die tot 155 kg oploopt bij de topsnelheid van 248 km/u.Dat deze ingrepen effect hebben, blijkt uit de rondetijden van de Elise Race 250 die op het testcircuit van Lotus in Hethel 0,5 seconden sneller was dan de Elise Cup 220 R en daarmee de snelste versie van dit model op een omloop wordt. Er werd ook gedacht aan de rijveiligheid met een stevige rolkooi en een brandblusser die aan de FIA-normen voldoen. De Lotus Elise Race 250 is het ideale speeltuig voor track days en clubraces en verandert van eigenaar voor 44.583 pond exclusief taksen. (Belga)