Wat aanvankelijk een leuke denkoefening leek, wordt weldra realiteit met de Koenigsegg One:1, die de ambitie heeft de snelste productiewagen ter wereld te worden en daarmee de Bugatti Veyron de loef af te steken. Het recept daarvoor schuilt al in de naam, die refereert naar de vermogens-gewichtverhouding van 1:1. Volgens Christian van Koenigsegg moet 1.400 pk volstaan om zijn hypercar een eind boven de 400 km/u te brengen. Zelfs een top van 450 km/u zou haalbaar zijn! Daarbij laat Koenigsegg het niet, want hij wil ook met supersnelle acceleratiecijfers uitpakken. Zo zou de sprint van 0 tot 400 km/u in minder dan 20 sec. worden afgelegd, wat nog nooit door een productiemodel (nou ja...) werd bereikt. Koenigsegg is van plan zes exemplaren van de exotische One:1 te bouwen. Ondanks het feit dat er ook een zeer indrukwekkend prijskaartje van meer dan 1 miljoen euro aan deze bolides hangt te bengelen, zouden alle exemplaren reeds een eigenaar hebben gevonden.(Belga)

Wat aanvankelijk een leuke denkoefening leek, wordt weldra realiteit met de Koenigsegg One:1, die de ambitie heeft de snelste productiewagen ter wereld te worden en daarmee de Bugatti Veyron de loef af te steken. Het recept daarvoor schuilt al in de naam, die refereert naar de vermogens-gewichtverhouding van 1:1. Volgens Christian van Koenigsegg moet 1.400 pk volstaan om zijn hypercar een eind boven de 400 km/u te brengen. Zelfs een top van 450 km/u zou haalbaar zijn! Daarbij laat Koenigsegg het niet, want hij wil ook met supersnelle acceleratiecijfers uitpakken. Zo zou de sprint van 0 tot 400 km/u in minder dan 20 sec. worden afgelegd, wat nog nooit door een productiemodel (nou ja...) werd bereikt. Koenigsegg is van plan zes exemplaren van de exotische One:1 te bouwen. Ondanks het feit dat er ook een zeer indrukwekkend prijskaartje van meer dan 1 miljoen euro aan deze bolides hangt te bengelen, zouden alle exemplaren reeds een eigenaar hebben gevonden.(Belga)