Na meer dan 50 jaar zijn er dus weer splinternieuwe XK-motorblokken beschikbaar. Het gloednieuwe gietijzeren blok werd herwerkt tot de exacte originele specificaties en is een directe vervanger voor de 3.8-liter zescilinders die oorspronkelijk werden gemonteerd op de XK150, XK150 S, MkIX, Mk2, MkX, E-type Series 1 en S-type.

Behoudens documentatie ter bevestiging van het eigendomsbewijs, kunnen klanten ervoor kiezen het serienummer van hun oorspronkelijke motorblok te behouden. Dit nummer zal op het nieuwe motorblok worden gestempeld met een bijkomende asterisk die aangeeft dat het nieuwe blok een vervangingsitem is. Als alternatief wordt het nieuwe blok voorzien van een nieuw uniek serienummer.

De nieuwe 3.8-liter Jaguar XK-motorblokken kosten 14.340 Britse pond, bieden minstens 12 maanden garantie en zijn voorzien van een certificaat van authenticiteit van Jaguar Classic.(Belga)

Na meer dan 50 jaar zijn er dus weer splinternieuwe XK-motorblokken beschikbaar. Het gloednieuwe gietijzeren blok werd herwerkt tot de exacte originele specificaties en is een directe vervanger voor de 3.8-liter zescilinders die oorspronkelijk werden gemonteerd op de XK150, XK150 S, MkIX, Mk2, MkX, E-type Series 1 en S-type.Behoudens documentatie ter bevestiging van het eigendomsbewijs, kunnen klanten ervoor kiezen het serienummer van hun oorspronkelijke motorblok te behouden. Dit nummer zal op het nieuwe motorblok worden gestempeld met een bijkomende asterisk die aangeeft dat het nieuwe blok een vervangingsitem is. Als alternatief wordt het nieuwe blok voorzien van een nieuw uniek serienummer.De nieuwe 3.8-liter Jaguar XK-motorblokken kosten 14.340 Britse pond, bieden minstens 12 maanden garantie en zijn voorzien van een certificaat van authenticiteit van Jaguar Classic.(Belga)