De Koreaanse constructeur trekt eindelijk het doek van deze nieuwste SUV, de Kona. Het gaat om een compact model met een erg expressief design. Dat merk je vooral aan het radiatorrooster en aan de koplampen met verschillende niveaus die meteen herinneren aan wat Citroën de jongste tijd op de markt brengt (Cactus, C3 en zelfs de allernieuwste C3 Aircross).

Om de Kona ook vlot aan te drijven voorziet de constructeur de 1.0 T-GDI 120 pk motor met 172 Nm. De 1.6 turbo benzinemotor levert 177 pk en er komt een 1.6 dieselmotor die 115 of 133 pk sterk is en 260 of 300 Nm aan trekkracht levert. De klant kan zijn Kona ook met een gerobotiseerde zeventrapsautomaat met dubbele koppeling bestellen en hij is leverbaar met twee- of vierwielaandrijving. Ook op vlak van veiligheid laat de Kona geen steken vallen want hij heeft een noodstoopsysteem, een spoorassistent en een dodehoek assistent.

Het infotainment systeem is al even up to date en er komt ook een head-up display en een inductielader. Voor de look monteert de constructeur tot 19-duim grote velgen op de Kona. De verwachtingen zijn hooggespannen want men hoopt het succes van zijn grote broer, de Tucson, te evenaren. (Belga)

De Koreaanse constructeur trekt eindelijk het doek van deze nieuwste SUV, de Kona. Het gaat om een compact model met een erg expressief design. Dat merk je vooral aan het radiatorrooster en aan de koplampen met verschillende niveaus die meteen herinneren aan wat Citroën de jongste tijd op de markt brengt (Cactus, C3 en zelfs de allernieuwste C3 Aircross).Om de Kona ook vlot aan te drijven voorziet de constructeur de 1.0 T-GDI 120 pk motor met 172 Nm. De 1.6 turbo benzinemotor levert 177 pk en er komt een 1.6 dieselmotor die 115 of 133 pk sterk is en 260 of 300 Nm aan trekkracht levert. De klant kan zijn Kona ook met een gerobotiseerde zeventrapsautomaat met dubbele koppeling bestellen en hij is leverbaar met twee- of vierwielaandrijving. Ook op vlak van veiligheid laat de Kona geen steken vallen want hij heeft een noodstoopsysteem, een spoorassistent en een dodehoek assistent. Het infotainment systeem is al even up to date en er komt ook een head-up display en een inductielader. Voor de look monteert de constructeur tot 19-duim grote velgen op de Kona. De verwachtingen zijn hooggespannen want men hoopt het succes van zijn grote broer, de Tucson, te evenaren. (Belga)