Deze nieuwe Genesis sedan werd onthuld tijdens een gala-evenement in het Grand Hyatt Hotel in Seoel, in aanwezigheid van de Zuid-Koreaanse eerste minister Chung Hongwon. Verder waren 1.000 VIP's, waaronder tal van journalisten, aanwezig. Hyundai viseert met deze wagen Europese prestigeproducten van Mercedes, BMW en Audi. De wagen komt aanvankelijk in Korea op de markt, de andere markten volgen en het is erg waarschijnlijk dat hij ook bij ons op de markt komt. Het gaat om een vierdeurs berlinemodel van 4,99 meter. De wagen is uitgerust met de meest geavanceerde technologieën zoals een CO2-sensor in het interieur en een automatisch noodremsysteem. Verder voorziet men een nieuwe vierwielaandrijving (HTRAC). De voorganger werd enkel op de achterwielen aangedreven. Achteraan zien we een nieuwe multilink-ophanging. Onder de motorkap is keuze uit drie V6 benzinemotoren (3 liter, 3,3 liter en 3,8 liter) en een 5 liter grote V8. Ze worden steevast aan een achttrapsautomaat gekoppeld. De wagen is vooral geënt op de noden van de Noord-Amerikaanse en de Chinese markt maar past ook in het profiel van klanten uit het Midden-Oosten. Ook in Korea lust men grote benzinemotoren.(Belga)

Deze nieuwe Genesis sedan werd onthuld tijdens een gala-evenement in het Grand Hyatt Hotel in Seoel, in aanwezigheid van de Zuid-Koreaanse eerste minister Chung Hongwon. Verder waren 1.000 VIP's, waaronder tal van journalisten, aanwezig. Hyundai viseert met deze wagen Europese prestigeproducten van Mercedes, BMW en Audi. De wagen komt aanvankelijk in Korea op de markt, de andere markten volgen en het is erg waarschijnlijk dat hij ook bij ons op de markt komt. Het gaat om een vierdeurs berlinemodel van 4,99 meter. De wagen is uitgerust met de meest geavanceerde technologieën zoals een CO2-sensor in het interieur en een automatisch noodremsysteem. Verder voorziet men een nieuwe vierwielaandrijving (HTRAC). De voorganger werd enkel op de achterwielen aangedreven. Achteraan zien we een nieuwe multilink-ophanging. Onder de motorkap is keuze uit drie V6 benzinemotoren (3 liter, 3,3 liter en 3,8 liter) en een 5 liter grote V8. Ze worden steevast aan een achttrapsautomaat gekoppeld. De wagen is vooral geënt op de noden van de Noord-Amerikaanse en de Chinese markt maar past ook in het profiel van klanten uit het Midden-Oosten. Ook in Korea lust men grote benzinemotoren.(Belga)