De benaming CR-V betekent "Compact Recreational Vehicle", of ook nog "Comfortable Runabout Vehicle" voor de Japanse markt. De Honda CR-V wordt vervaardigd in Groot-Brittannië en Japan, en sinds 2007 ook in Ohio in de Verenigde Staten en Jalisco in Mexico voor de afzet op de Amerikaanse markt. Aanvankelijk was de CR-V een nicheproduct voor de Japanse markt en aarzelde Honda zelfs om dit model te commercialiseren. Onterecht, want de CR-V werd al snel de meest verkocht SUV in de Verenigde Staten en ook wereldwijd.

De eerste generatie van de Honda CR-V werd geproduceerd tussen 1996 en 2001. Bij zijn lancering kon dit model slechts door één motor worden aangedreven: de 2 liter benzine met 126 pk, met naar keuze voorwiel- of vierwielaandrijving. De tweede generatie werd ruimer, comfortabeler en luxueuzer, en bracht een primeur met de i-CTDI diesel (140 pk), de eerste dieselmotor die door Honda werd geproduceerd.

Voor de derde generatie van de CR-V kregen de designers meer vrijheid. Onder de motorkap zat de 2.2 i-CTDI met 140 pk of de 2.2 i-DTEC met 150 pk. De vierde en huidige generatie werd in december 2011 in Japan gelanceerd en verscheen eind 2012 op de Europese markt. Dankzij de kleine 1.6 i-DTEC met 120 pk werd de carrière van de Honda CR-V nog voor enkele jaren verzekerd.(Belga)

De benaming CR-V betekent "Compact Recreational Vehicle", of ook nog "Comfortable Runabout Vehicle" voor de Japanse markt. De Honda CR-V wordt vervaardigd in Groot-Brittannië en Japan, en sinds 2007 ook in Ohio in de Verenigde Staten en Jalisco in Mexico voor de afzet op de Amerikaanse markt. Aanvankelijk was de CR-V een nicheproduct voor de Japanse markt en aarzelde Honda zelfs om dit model te commercialiseren. Onterecht, want de CR-V werd al snel de meest verkocht SUV in de Verenigde Staten en ook wereldwijd.De eerste generatie van de Honda CR-V werd geproduceerd tussen 1996 en 2001. Bij zijn lancering kon dit model slechts door één motor worden aangedreven: de 2 liter benzine met 126 pk, met naar keuze voorwiel- of vierwielaandrijving. De tweede generatie werd ruimer, comfortabeler en luxueuzer, en bracht een primeur met de i-CTDI diesel (140 pk), de eerste dieselmotor die door Honda werd geproduceerd.Voor de derde generatie van de CR-V kregen de designers meer vrijheid. Onder de motorkap zat de 2.2 i-CTDI met 140 pk of de 2.2 i-DTEC met 150 pk. De vierde en huidige generatie werd in december 2011 in Japan gelanceerd en verscheen eind 2012 op de Europese markt. Dankzij de kleine 1.6 i-DTEC met 120 pk werd de carrière van de Honda CR-V nog voor enkele jaren verzekerd.(Belga)