Deze merknaam, die ooit naam en faam genoot in de vooroorlogse jaren, werd in 2002 weer nieuw leven ingeblazen om Mercedes de kans te geven de concurrentie aan te gaan met Rolls-Royce, dat onder de controle van BMW kwam, en Bentley, dat eigendom van Volkswagen was geworden. Maybach is nooit een succes geweest. Tot nu toe werden in 2011 wereldwijd ongeveer 180 exemplaren verkocht, terwijl het vooropgestelde aantal 1000 per jaar is. Dat jaarcijfer werd trouwens nooit gehaald in de voorbije negen jaar. Er zijn verschillende redenen waarom Maybach geen succes werd. Voor velen was deze merknaam een grote onbekende. Bovendien waren de twee modellen, de 57 en de 62, gebaseerd op een voorbijgestreefde versie van de Mercedes S-Klasse. Ook in het interieur waren er te veel opvallende verwijzingen naar de S-Klasse en het design van het koetswerk werd niet echt gesmaakt. (Belga) (TDMS)

Deze merknaam, die ooit naam en faam genoot in de vooroorlogse jaren, werd in 2002 weer nieuw leven ingeblazen om Mercedes de kans te geven de concurrentie aan te gaan met Rolls-Royce, dat onder de controle van BMW kwam, en Bentley, dat eigendom van Volkswagen was geworden. Maybach is nooit een succes geweest. Tot nu toe werden in 2011 wereldwijd ongeveer 180 exemplaren verkocht, terwijl het vooropgestelde aantal 1000 per jaar is. Dat jaarcijfer werd trouwens nooit gehaald in de voorbije negen jaar. Er zijn verschillende redenen waarom Maybach geen succes werd. Voor velen was deze merknaam een grote onbekende. Bovendien waren de twee modellen, de 57 en de 62, gebaseerd op een voorbijgestreefde versie van de Mercedes S-Klasse. Ook in het interieur waren er te veel opvallende verwijzingen naar de S-Klasse en het design van het koetswerk werd niet echt gesmaakt. (Belga) (TDMS)