In de stuurunit zit een tandwielstelsel met een elektromotor geïntegreerd waardoor men niet enkel de bekrachtiging kan aanpassen maar ook de ontdubbeling regelt. Zo wordt het aantal stuuromwentelingen aangepast aan de rijomstandigheden. Men houdt rekening met de snelheid van de auto en met de gevraagde stuurhoek. Het systeem zorgt ervoor dat men bij lage snelheden makkelijk stuurt (met minder input). Dit is vooral handig bij het parkeren. Bij hoge snelheden gebeurt het tegenovergestelde zodat de voortrein minder nerveus reageert en de rechtuitstabiliteit beter wordt zonder evenwel in te boeten aan precisie. Het systeem werd door Ford in samenwerking met Takata ontwikkeld. Vanaf volgend jaar komen de eerste Fords op de markt die met deze technologie worden uitgerust. Eerder lanceerde BMW en Audi al een gelijkaardig systeem. (Belga)

In de stuurunit zit een tandwielstelsel met een elektromotor geïntegreerd waardoor men niet enkel de bekrachtiging kan aanpassen maar ook de ontdubbeling regelt. Zo wordt het aantal stuuromwentelingen aangepast aan de rijomstandigheden. Men houdt rekening met de snelheid van de auto en met de gevraagde stuurhoek. Het systeem zorgt ervoor dat men bij lage snelheden makkelijk stuurt (met minder input). Dit is vooral handig bij het parkeren. Bij hoge snelheden gebeurt het tegenovergestelde zodat de voortrein minder nerveus reageert en de rechtuitstabiliteit beter wordt zonder evenwel in te boeten aan precisie. Het systeem werd door Ford in samenwerking met Takata ontwikkeld. Vanaf volgend jaar komen de eerste Fords op de markt die met deze technologie worden uitgerust. Eerder lanceerde BMW en Audi al een gelijkaardig systeem. (Belga)