Je herkent de Fiesta ST200 aan de exclusieve grijze koetswerkkleur "Storm", de 17 duim grote velgen in matzwarte lak en het specifiek interieurdecor. Onder de motorkap vinden we de 1.6 liter grote EcoBoost motor van 200 pk. In overboost modus kan die gedurende 20 seconden 15 pk en 30 Nm extra leveren.

Door de kortere brugverhouding (van 4,06 naar 3,82) accelereert hij beter in elke versnelling waardoor deze Fiesta nog leuker is om te rijden. Deze Fiesta ST200 haalt een topsnelheid van 230 km/u. Om het vermogen op het asfalt te zetten, voorziet men een vectorgestuurd differentieel en drie modi voor het elektronisch stabiliteitsprogramma. Het onderstel werden aangepast in functie van het extra vermogen. Ook de ontdubbeling van de stuurbekrachtiging werd verminderd om een directer stuurgevoel te krijgen. Voor de remmen komt er een dubbele hoofremcilinder en achteraan komen er schijfremmen. De productie van de Fiesta ST 200 start in juni.(Belga)

Je herkent de Fiesta ST200 aan de exclusieve grijze koetswerkkleur "Storm", de 17 duim grote velgen in matzwarte lak en het specifiek interieurdecor. Onder de motorkap vinden we de 1.6 liter grote EcoBoost motor van 200 pk. In overboost modus kan die gedurende 20 seconden 15 pk en 30 Nm extra leveren. Door de kortere brugverhouding (van 4,06 naar 3,82) accelereert hij beter in elke versnelling waardoor deze Fiesta nog leuker is om te rijden. Deze Fiesta ST200 haalt een topsnelheid van 230 km/u. Om het vermogen op het asfalt te zetten, voorziet men een vectorgestuurd differentieel en drie modi voor het elektronisch stabiliteitsprogramma. Het onderstel werden aangepast in functie van het extra vermogen. Ook de ontdubbeling van de stuurbekrachtiging werd verminderd om een directer stuurgevoel te krijgen. Voor de remmen komt er een dubbele hoofremcilinder en achteraan komen er schijfremmen. De productie van de Fiesta ST 200 start in juni.(Belga)