Dit najaar introduceert Ford een nieuwe instapversie van zijn S-Max. Die krijgt de naam Connected, begint bij 33.450 euro incl. btw (en een nettoprijs vanaf 26.990 euro) en vervangt de huidige Trend-uitvoering. Deze monovolume wordt aangedreven door de 2.0 TDCi 150 pk motor gekoppeld aan de zesversnellingsbak (130-141 CO2/km NEDC; 155-166 CO2/km WLTP). Een achttrapsautomaat is als optie verkrijgbaar, net als een inklapbare derde zetelrij. Het laadvolume blijft onveranderd, van 285 liter tot 2.200 liter, afhankelijk van de zetelconfiguratie.

De standaarduitrusting van de S-Max Connected omvat: Traffic Sign Recognition, automatische koplampen en ruitenwissers, anti-verblindingsbinnenspiegel, cruise control met intelligente snelheidsbegrenzer, modem aan boord, Ford Assistance (24/24) levenslang, 9 airbags (voor, zijkant, gordijn, knie van de bestuurder), Torque Vectoring Control, LED- achterlichten, sportstoelen vooraan, 3 elektrisch opklapbare individuele stoelen op de tweede rij, 3 12V-aansluitingen, alsook radioapparatuur, CD-speler, USB-aansluiting, SYNC3-technologie met Bluetooth en Voice Command, stuurwielbediening, 8 luidsprekers, 8" touchscreen en DAB+.

Verder zal de S-Max begin 2021 het geëlektrificeerde aanbod van Ford verder uitbreiden met een nieuwe HEV-versie van de sportieve monovolume. Deze S-Max HEV zal de motoren en de batterij delen met de Kuga Full-Hybrid en zal beschikken over een geschatte 190 pk, met een aantrekkelijke CO2-uitstoot en een lager brandstofverbruik, evenals een laadvolume van 2.200 liter voor de vijfzitsvariant. (Belga)

Dit najaar introduceert Ford een nieuwe instapversie van zijn S-Max. Die krijgt de naam Connected, begint bij 33.450 euro incl. btw (en een nettoprijs vanaf 26.990 euro) en vervangt de huidige Trend-uitvoering. Deze monovolume wordt aangedreven door de 2.0 TDCi 150 pk motor gekoppeld aan de zesversnellingsbak (130-141 CO2/km NEDC; 155-166 CO2/km WLTP). Een achttrapsautomaat is als optie verkrijgbaar, net als een inklapbare derde zetelrij. Het laadvolume blijft onveranderd, van 285 liter tot 2.200 liter, afhankelijk van de zetelconfiguratie. De standaarduitrusting van de S-Max Connected omvat: Traffic Sign Recognition, automatische koplampen en ruitenwissers, anti-verblindingsbinnenspiegel, cruise control met intelligente snelheidsbegrenzer, modem aan boord, Ford Assistance (24/24) levenslang, 9 airbags (voor, zijkant, gordijn, knie van de bestuurder), Torque Vectoring Control, LED- achterlichten, sportstoelen vooraan, 3 elektrisch opklapbare individuele stoelen op de tweede rij, 3 12V-aansluitingen, alsook radioapparatuur, CD-speler, USB-aansluiting, SYNC3-technologie met Bluetooth en Voice Command, stuurwielbediening, 8 luidsprekers, 8" touchscreen en DAB+. Verder zal de S-Max begin 2021 het geëlektrificeerde aanbod van Ford verder uitbreiden met een nieuwe HEV-versie van de sportieve monovolume. Deze S-Max HEV zal de motoren en de batterij delen met de Kuga Full-Hybrid en zal beschikken over een geschatte 190 pk, met een aantrekkelijke CO2-uitstoot en een lager brandstofverbruik, evenals een laadvolume van 2.200 liter voor de vijfzitsvariant. (Belga)