Dergelijke opblaasbare gordels moeten de passagiers achterin beschermen bij een impact. Door een luchtkussen in de airbag te integreren kan men de krachten die op het lichaam worden uitgeoefend beperken. Zo verkleint het risico op hoofd-, nek en borstblessures bij een aanrijding omdat het contactoppervlak met de gordel vijf keer groter is dan bij een klassiek model. Ook de B-Max, die binnenkort wordt gelanceerd, krijgt innovatieve veiligheidstechnologieën. Hij wordt uitgerust met zeven airbags van de jongste generatie. Er zijn frontale plofkussens voor bestuurder en passagier, laterale exemplaren (thorax 3D), gordijn airbags en een knieairbag voor de bestuurder. De Ford B-Max is bovendien de eerste Ford waarbij je de passagiersairbag via een knop op het dashboard kan deactiveren wanneer er een (klein) kind vooraan wordt vervoerd. (Importer)

Dergelijke opblaasbare gordels moeten de passagiers achterin beschermen bij een impact. Door een luchtkussen in de airbag te integreren kan men de krachten die op het lichaam worden uitgeoefend beperken. Zo verkleint het risico op hoofd-, nek en borstblessures bij een aanrijding omdat het contactoppervlak met de gordel vijf keer groter is dan bij een klassiek model. Ook de B-Max, die binnenkort wordt gelanceerd, krijgt innovatieve veiligheidstechnologieën. Hij wordt uitgerust met zeven airbags van de jongste generatie. Er zijn frontale plofkussens voor bestuurder en passagier, laterale exemplaren (thorax 3D), gordijn airbags en een knieairbag voor de bestuurder. De Ford B-Max is bovendien de eerste Ford waarbij je de passagiersairbag via een knop op het dashboard kan deactiveren wanneer er een (klein) kind vooraan wordt vervoerd. (Importer)