Voor Ford is autosport erg belangrijk omdat het een leerschool kan zijn voor technologieën die ook in productiewagens kunnen gebruikt worden. Het werkt ook omgekeerd want door bestaande technologie in de racerij te gebruiken ken men op dure ontwikkelingskosten bezuinigen. In dit geval hoeft dat zeker geen nadeel te zijn. Voor deze Daytona-auto gebruikt Ford een 3.5 liter grote V6, voorzien van rechtstreekse benzine-inspuiting en biturbotechnologie. Ford heeft ok plannen om het snelheidsrecord van de omloop in Daytona scherper te stellen. Dat staat nog steeds op 210,364 mijl en dateert van 1987. Op 9 oktober zal men dit record proberen te breken. Daarvoor zullen Michael Shank Racing, Ford Racing en Continental Tyre de krachten bundelen.(Belga)

Voor Ford is autosport erg belangrijk omdat het een leerschool kan zijn voor technologieën die ook in productiewagens kunnen gebruikt worden. Het werkt ook omgekeerd want door bestaande technologie in de racerij te gebruiken ken men op dure ontwikkelingskosten bezuinigen. In dit geval hoeft dat zeker geen nadeel te zijn. Voor deze Daytona-auto gebruikt Ford een 3.5 liter grote V6, voorzien van rechtstreekse benzine-inspuiting en biturbotechnologie. Ford heeft ok plannen om het snelheidsrecord van de omloop in Daytona scherper te stellen. Dat staat nog steeds op 210,364 mijl en dateert van 1987. Op 9 oktober zal men dit record proberen te breken. Daarvoor zullen Michael Shank Racing, Ford Racing en Continental Tyre de krachten bundelen.(Belga)