Ondanks het lager aantal verkochte eenheden, blijven de VW Golf en de Ford Fiesta de best verkochte modellen in de Europese Unie. In de top 10 van de best lopende merken zijn het vooral de Franse constructeurs die het moeilijk hebben. Renault, Peugeot en Citroën zien hun cijfers kelderen met respectief 21,6, 15,6 en 13,3% gedurende de eerste vijf maanden van dit jaar. De slechte cijfers voor de Franse merken is een rechtstreeks gevolg van de diepgaande economische malaise in de zuiderse landen waar de constructeurs flink wat marktaandeel hebben. Portugal en Griekenland doen nog slechter want daar noteren we cijfers van -40 %. Volkswagen blijft marktleider, voor Ford. Audi is de enige constructeur uit de top10 die er met 4,5 % op vooruit gaat, de komst van de succesvolle Q3 is daar niet vreemd aan. Buiten de top 10 zien we een spectaculaire groei van Land Rover (+54,7 %) die te herleiden is tot de marktintroductie van de Range Rover Evoque. Bron JATO. (Importer)

Ondanks het lager aantal verkochte eenheden, blijven de VW Golf en de Ford Fiesta de best verkochte modellen in de Europese Unie. In de top 10 van de best lopende merken zijn het vooral de Franse constructeurs die het moeilijk hebben. Renault, Peugeot en Citroën zien hun cijfers kelderen met respectief 21,6, 15,6 en 13,3% gedurende de eerste vijf maanden van dit jaar. De slechte cijfers voor de Franse merken is een rechtstreeks gevolg van de diepgaande economische malaise in de zuiderse landen waar de constructeurs flink wat marktaandeel hebben. Portugal en Griekenland doen nog slechter want daar noteren we cijfers van -40 %. Volkswagen blijft marktleider, voor Ford. Audi is de enige constructeur uit de top10 die er met 4,5 % op vooruit gaat, de komst van de succesvolle Q3 is daar niet vreemd aan. Buiten de top 10 zien we een spectaculaire groei van Land Rover (+54,7 %) die te herleiden is tot de marktintroductie van de Range Rover Evoque. Bron JATO. (Importer)