Het is al geweten dat EuroNCAP vanaf 2014 deze technologie opneemt in zijn meetmethoden en dus ook in de toekenning van de befaamde "sterren". Het is logisch dat de constructeurs, die deze technologie reeds bezitten, in hun nopjes zijn. Voor de andere is het alle hens aan dek. Volgens dit onderzoek is 90% van de aanrijdingen te wijten aan onoplettendheid van de bestuurder. Een automatisch noodremsysteem zou het aantal ongevallen met maar liefst 27% kunnen reduceren. Volvo, Infiniti en Mercedes bieden deze technologie reeds standaard aan. Andere merken, zoals Jaguar of Audi, bieden het systeem optioneel aan voor 50% van het gamma. Het lijkt evident dat het grootste werk nog ligt bij de kleinere modellen. Maar ook daar is de invoering een noodzaak door het mediatieke belang van de EuroNCAP-testen. EuroNCAP vierde zijn 15de verjaardag in Brussel in de Cinquantenaire (Autoworld). (Importer)

Het is al geweten dat EuroNCAP vanaf 2014 deze technologie opneemt in zijn meetmethoden en dus ook in de toekenning van de befaamde "sterren". Het is logisch dat de constructeurs, die deze technologie reeds bezitten, in hun nopjes zijn. Voor de andere is het alle hens aan dek. Volgens dit onderzoek is 90% van de aanrijdingen te wijten aan onoplettendheid van de bestuurder. Een automatisch noodremsysteem zou het aantal ongevallen met maar liefst 27% kunnen reduceren. Volvo, Infiniti en Mercedes bieden deze technologie reeds standaard aan. Andere merken, zoals Jaguar of Audi, bieden het systeem optioneel aan voor 50% van het gamma. Het lijkt evident dat het grootste werk nog ligt bij de kleinere modellen. Maar ook daar is de invoering een noodzaak door het mediatieke belang van de EuroNCAP-testen. EuroNCAP vierde zijn 15de verjaardag in Brussel in de Cinquantenaire (Autoworld). (Importer)