Deze viercilinder met turbo maakt het de Astra GTC mogelijk om een top van 250 km/u te halen. Nog nooit kon een Astra dergelijke prestaties waar maken. De voorophanging met zijn HiPerStrut (High Performance Strut), die typisch is voor de Astra GTC, speelt een belangrijke rol in het rijgedrag van deze sportuitvoering. Bovendien heeft deze OPC-versie een adaptieve ophanging die bekend staat als de FlexRide. Er is ook een differentieel met gedeeltelijke sperwerking waardoor de stabiliteit en de wegligging gunstig worden beïnvloed. De OPC-reeks van Opel bestaat momenteel nog uit de Corsa met 192 pk (210 pk met het Pack OPC Nürburgring) en de Insignia OPC, die niet enkel als vier- en vijfdeurs verkrijgbaar is maar ook als Sports Tourer. De V6 met turbo (325 pk) is de krachtigste motor die Opel ooit heeft gebouwd. In de versie 'Unlimited' bedraagt de topsnelheid 270 km/u. (Belga) (TDMS)

Deze viercilinder met turbo maakt het de Astra GTC mogelijk om een top van 250 km/u te halen. Nog nooit kon een Astra dergelijke prestaties waar maken. De voorophanging met zijn HiPerStrut (High Performance Strut), die typisch is voor de Astra GTC, speelt een belangrijke rol in het rijgedrag van deze sportuitvoering. Bovendien heeft deze OPC-versie een adaptieve ophanging die bekend staat als de FlexRide. Er is ook een differentieel met gedeeltelijke sperwerking waardoor de stabiliteit en de wegligging gunstig worden beïnvloed. De OPC-reeks van Opel bestaat momenteel nog uit de Corsa met 192 pk (210 pk met het Pack OPC Nürburgring) en de Insignia OPC, die niet enkel als vier- en vijfdeurs verkrijgbaar is maar ook als Sports Tourer. De V6 met turbo (325 pk) is de krachtigste motor die Opel ooit heeft gebouwd. In de versie 'Unlimited' bedraagt de topsnelheid 270 km/u. (Belga) (TDMS)